IT-support / Helpdesk / Servicedesk / IT / 2nd line
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2018-05-23FöretagetIts Nordic erbjuder lösningar inom IT, telekom och copy (kopiatorer) till kunder inom olika branscher. De startade 2004 och har sedan dess fokuserat på att erbjuda sina kunder förstklassig service samt arbeta med den senaste tekniken. De flesta av deras kunder återfinns inom advokatbyråer, mäklar- och advokatfirmor och läkarmottagningar. På bolaget arbetar idag cirka 100 medarbetare och huvudkontoret ligger i Solna, där denna tjänst är belägen.
Företagskulturen präglas av gemenskap och en inkluderande atmosfär. Något utmärkande för dem är att de vill framåt, de är ambitiösa och tycker att det är viktigt att ha roligt på arbetet.
Dina arbetsuppgifterSom supportmedarbetare i gruppen Backend IT är din huvudsakliga uppgift att hantera IT-ärenden som eskaleras från deras 1st line. Du arbetar i ärendehanteringssystemet Easit. I arbetsuppgifterna ingår att felsöka, hitta lösningar på problem och sköta uppdateringar och nyinstallationer av programvaror på servernivå. Problemen som uppstår är varierade och kan innefatta problem som uppstår vid en serveruppdatering där vissa funktioner i kundens system slutar fungera. Du ingår i ett team med tre andra medarbetare.
Kvalifikationer• Minst avslutad gymnasieutbildning
• Minst 1 års erfarenhet av 2nd line support eller motsvarande
• Goda kunskaper inom Windows server, AD, Group Policys, SQL Services och VMware
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Vi söker dig med ett stort tekniskt intresse som brinner för IT och problemlösning. Du är duktig på att bemöta och anpassa dig efter olika människor och ger alltid dina kunder exceptionell service. Du är nyfiken, trivs i miljöer där det sker snabba förändringar och uppskattar rak kommunikation. Därtill är du kreativ och kommer gärna med egna idéer och tar initiativ. Som person är du drivande och tar tag i saker för att inte sitta sysslolös.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, IT-support, support, helpdesk, helpdeskmedarbetare, servicedesk, servicedeskmedarbetare, supportmedarbetare, 2nd line, second line, ärende, system, Windows Server, Ad, active directory, group policys, SQL services, VMware, heltid, Solna, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Wallin
emma.wallin@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4161709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.