IT-Support / HelpDesk / 1st & 2nd Line till Nordlo Stockholm Cit

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-05-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Support / HelpDesk / 1st & 2nd Line till Nordlo Stockholm Cit" (publicerad 2021-09-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-05-05

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordlo Stockholm City.

Om företaget
Bolaget Dicorn började sin resa under 80-talet och gick under 2018 ihop med fem fristående bolag (svenska Office IT-Partner, Dicom, Zetup, Netcomp och norska IT Total) för att bilda det vi idag kallar Nordlo. Under åren har koncernen hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. Nordlos nyckel till framgång har varit närheten till sina kunder. Med närhet till sina kunder levererar dem rätt IT-stöd för verksamheter och erbjuder ett helhetsansvar för IT och digitalisering. Med Nordlo som IT- och digitaliseringspartner kan deras kunder fokusera på det dem brinner för varje dag.

Koncernen Nordlo finns idag representerade på ett 40-tal kontor i Sverige och Norge. Vidare omsätter koncernen idag 1,2 miljarder SEK med ambitionen om att bli dubbelt så stora inom tre år.

I det Stockholms-baserade bolaget Nordlo Stockhom City jobbar cirka 50 medarbetare. I ditt team jobbar sju personer.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-support har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför besitter du inte en klassisk Helpdesk-, 1st, eller 2nd line-roll utan förväntas svara på alla typer av ärenden.

Du tar främst emot ärenden från kund via telefon där samtalen kan ta allt från fem minuter till en timme. Ärenden varierar i karaktär och som ett resultat av bra miljöer ute hos kund är det sällan 'dummie-ärenden' som behöver lösas. Det handlar snarare om fel i applikationer, installationer, uppdatering av program, att göra backups på databaser, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365 (exempelvis Microsoft Teams). Vidare inkommer även ärenden via mejl.

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning, gärna inom IT eller annat relevant område
• Minst ett års erfarenhet av service eller inom HelpDesk/1st line/2n line
• Goda kunskaper inom Active Directory och Office 365
• Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure/Asher
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

I rollen som IT-support tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.

Övrig information:

Start: Omgående/enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: nordlo, nordlo stockholm city, first line, 2st line, second line, 2nd line, support, helpdesk, it, active directory, office 365

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5742961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: