IT-support 2nd line applikation till bolag i Norrort - tillsvida
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker en lösningsfokuserad medarbetare till en tjänst som IT-support 2nd line applikation på ett ledande grossist- och handelsföretag. Tjänsten är placerad norr om Stockholm nära kommunikationer och grönområden.
I rollen supporterar du organisationens användare via ärendehanteringssystemet JIRA. Utöver att hantera ärenden gällande applikationer och att inneha en incidentledarroll till verksamhetens interna användare så tillhandahåller du även telefonsupport mot externa kunder gällande IT-relaterade e-handelsärenden. Du arbetar enligt avdelningens rådande IT-processer men identifierar samtidigt förbättringsbehov för applikationsavdelningen.
Vi tror att du som söker den här tjänsten är en flexibel person som gärna kavlar upp ärmarna och tar för dig av de uppgifter som dyker upp. Du tycker att det är kul med problemlösning samt att ge service och support. Genom ditt gedigna intresse för IT och tack vare ditt pedagogiska och kommunikativa sätt kan du hjälpa användarna med att lösa alla sorters teknikrelaterade problem. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner dig bekväm i rollen som IT-supporttekniker.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-11-29Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning inom IT eller liknande
• Minst två (2) års arbetslivserfarenhet av IT-support
• Erfarenhet av arbete inom Applikationssupport
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• ITIL foundation certifierad
• Erfarenhet av M3, Movex, Astro, Centiro, EDI eller eShop
• Erfarenhet av arbete med logistik- eller grossistverksamhet
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en IT-supporttekniker med inriktning applikation på jakt efter din nästa utmaning? Skulle du beskriva dig själv som en effektiv och strukturerad problemlösare med ett genuint intresse för IT? Har du en utpräglad känsla för service? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 35811SP i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-29
Ange följande referens när du ansöker: 35811SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3828089
Observera att sista ansökningsdag har passerat.