IT-samordnare till Leverans och support, med placering Stockhol

Polismyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Järfälla, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har cirka 800 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 30 000 medarbetare.

Enheten Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Lokala servicekontor återfinns på 29 orter i våra tre sektioner Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Vi hanterar all användarutrustning såsom pc, radio, skrivare, kringutrustning, kommunikation, telefoni, mobiltelefon och audio/videokonferens.

Vi söker nu IT-samordnare till sektionen Stockholm/Bergslagen med hela region Bergslagen som ansvarsområde och där placeringen är i Stockholm.

Publiceringsdatum
2019-03-14

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-samordnare kommer du att ansvara för planering och samordning av våra leveranser. Det innebär att du är navet i vår verksamhet mot våra kontaktpunkter det vill säga, övriga IT-avdelningen, verksamheten samt gentemot externa leverantörer. Du ser till att förutsättningar finns för våra tekniker att kunna genomföra leveranserna till verksamheten. För att lyckats med detta kommer du behöva arbeta tillsammans med våra gruppchefer och tekniker.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
• tidigare erfarenhet av att arbeta i IT-relaterade projekt
• erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär, gärna inom någon form av IT-teknik
• övergripande kunskap om IT-teknisk infrastruktur, såsom servrar, kommunikationsutrustning, backup/lagringslösningar, UPS:er
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• B-körkort och har vana att köra bil

Du måste behärska svenska väl, både i tal och skrift

Meriterande

Det är meriterande om du har:
• kunskaper om Polismyndighetens organisation
vana vid att arbeta med ärendehanteringssystem, Remedy
• ARS eller motsvarande system
• kunskap om telefoni/mobiltelefoni
• kunskaper om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
• har kunskap om eller intresse för teletekniska lösningar

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig med personlig drivkraft, och som är van att på egen hand ta dig an komplexa arbetsuppgifter där förutsättningarna inte alltid är helt klarlagda. Du bör även vara nyfiken på att lära dig mer inom ditt kompetensområde och kunna göra det på egen hand och ibland via utbildningar. Vi tror vidare att du:

• har förmåga att vara noggrann och ha detaljkoll
• har en mycket god samarbetsförmåga och är en god lagspelare
• har en positiv inställning till människor och arbete
är engagerad och pålitlig
• har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Kontakt
Vill du veta mer?

Välkommen att kontakta sektionschef Simon Lagergren, tfn 010-5673315

Fackliga företrädare
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information
Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Ansökan,

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 2 april 2019 Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se Märk din ansökan med diarienummer: A126.766/2019 i mailets ärendemening.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:

Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta elin.melkersson@polisen.se

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.

Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.

De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-02
Ange följande referens när du ansöker: A126.766/2019

Företag
Polismyndigheten

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
4669308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: