IT-säkerhetsansvarig till drift och förvaltning, Östersund
Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Statens servicecenters IT-avdelning ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera högkvalitativa och flexibla IT-tjänster till verksamheten. Myndigheten nyttjar i hög grad externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som IT-säkerhetsansvarig på myndigheten förbättrar du kontinuerligt säkerhetsprocesserna i organisationen och formaliserar IT-säkerhetskrav i tät dialog med Informationssäkerhetsavdelning. Du tar även fram och följer upp tillämpning av riktlinjer och styrande dokument. Du kommer att vara stöd vid upphandling av IT-system, stå för säkerhetskonsultering, säkerhetsrevisioner, informationsspridning och omvärldsbevakning.
Publiceringsdatum2018-05-28KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleexamen med inriktning mot IT alternativt motsvarande kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet
• Minst tre års arbetserfarenhet inom IT-säkerhetsområdet
• Erfarenhet av att skriva policy- och riktlinjedokument
• Erfarenhet av att inhämta, analysera och rapportera uppgifter inom området IT-säkerhet
Dessutom är det meriterande om du har:
• Certifiering inom informations- eller IT-säkerhet
• Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor
• Erfarenhet om upphandling under lag om offentlig upphandling (LOU)
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa god struktur och uppvisa god analytisk förmåga
• Att med stor drivkraft åstadkomma resultat i samverkan med olika intressenter
• Att uppvisa stor lyhördhet för verksamhetens behov
• Att inge förtroende internt såväl som externt genom en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska och att hantera många olika kontaktytor
• Att agera som problemlösare
• Att planera, organisera och dokumentera ditt arbete
Övrig information• Anställningen är 100 % och tillsvidare
• Anställningen är placerad i Östersund
• Anställningen innebär en del resande
• Vi tillämpar sex månaders provanställning
• Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.
Välkommen med din ansökan senast den 5 august 2018.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Lötebo, Enhetschef
andreas.lotebo@statenssc.se 010-4560340
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
FE15
83281 FRÖSÖN
KontorsadressFE15
Jobbnummer 4170398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.