IT-projektledare med erfarenhet av drift och infrastruktur, Soln
Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som projektledare innebär att samordna, leda, planera, driva och följa upp drift och infrastruktur-projekt. Du kommer att arbeta med samhällskritiska system, vilket innebär att projekten kommer att vara mycket komplexa och omfattande. I arbetsuppgifterna ingår också att verka för en väl fungerande projektgrupp och att med ett konsultativt förhållningssätt säkerställa ett gott samarbete med projektbeställare och andra intressenter.
Du bidrar genom att skapa en miljö där nya idéer och personlig utveckling är viktigt för både verksamheten och medarbetarna. I rollen som projektledare är du trygg och stabil och visar stor självkännedom. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter och din kunskap inom olika områden. Projekten drivs i en ständigt föränderlig miljö, vilket ger möjlighet till kontinuerlig utveckling.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom datateknik, systemvetenskap eller något annat område som är relevant för tjänsten eller dig som har motsvarande arbetslivserfarenhet
• har god erfarenhet av drift och infrastruktur
• har relevant erfarenhet av projektledning inom större organisationer
• har erfarenhet av att använda en relevant projektledningsmodell
• har mycket goda ledaregenskaper och förmåga att fatta beslut
• har förmåga att stödja och samverka
• är tydlig och lyhörd i din kommunikation
Det är meriterande om du har erfarenhet av egen projektledning och projektledning genom delprojektledare, erfarenhet av förvaltningsstyrning, t.ex. PM3 och har en relevant projektledarutbildning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av inköp av drift och infrastruktur-komponenter och implementering av dem samt erfarenhet av ITIL.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Vi undanber oss alla erbjudanden om extern rekryteringshjälp i denna process.
Har du frågor kontkata:
Olof Mellqvist, sektionschef
olof.mellqvist@skatteverket.se , 010-572 20 98
Sari Stenås. projektledningsansvarig
sari.stenas@skatteverket.se , 010-579 64 06
Susanne O'Konor, Saco
susanne.okonor@skatteverket.se , 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, ST
jan-erik.aberg@skatteverket.se , 010-574 89 75
Maria Svantesson, HR-konsult
maria.u.svantesson@skatteverket.se , 010-5749110
Publiceringsdatum2014-08-25Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
17194 .
KontorsadressSolna Strandväg 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1974688
Observera att sista ansökningsdag har passerat.