IT-mässan:Servicefokuserad supporttekniker.

Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Norrtälje, Nacka eller i hela Sverige

Välkommen att söka tjänsterna vid vår rekryteringsmässan!

Tid: Onsdagen den 5 sep kl 13.30-14.30 (drop-in).

VAR: Kista Science Tower, Färögatan 33 (T-bana: Kista).

Ta med dig flera kopior på dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.

Publiceringsdatum
2012-08-22

Beskrivning av verksamheten
PEAK-IT är ett IT-bemanningsföretag med över 200 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår personal specialiserar sig på drift och support av IT-infrastruktur, mjukvaruutveckling, konsulting och projektledning.

På PEAK-IT får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Dina arbetsuppgifter
PEAK söker en supporttekniker med placering hos vår kund i Stockholm. I ditt arbete kommer du att agera som uthyrd konsult. Du kommer att delta i ett team som hanterar support och ansvara för ärendehantering, felsökning och kommunikationen mot externa kunder gällande mobiltelefoni och bredband. I det dagliga arbetet ingår även att stötta den interna serviceorganisationen för att ständigt förbättra och effektivisera felhanteringen av kundärenden.

Du som tekniker arbetar i en intensiv miljö med samtal och ärenden som kan komma från våra säljare eller den interna kundserviceavdelningen. Din roll är att agera på och hantera tekniskt komplicerade kundproblem. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt avhjälpa kunders upplevda problem inom Mobiltelefoni/Bredband. Du ansvarar även för att eskalera problem samt att dessa följs upp mot kund. Hos flera av våra kunder innebär tjänsten skiftarbete både vardag och helg.

Huvuduppgifterna är:
• Teknisk support, 2nd line via telefon och ärendehanteringssystem
• Kontinuerlig återkoppling till kund
• Personligt ansvar för felanmälan från att den inkommer tills kunden fått svar på sina frågor
• Eskalera ärenden mot andra i teknikorganisationen

Utbildning och erfarenhet
• Erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt är ett krav
• Erfarenhet av teknisk felsökning är en merit
• God svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav

Dina personliga egenskaper
• Förmågan att kommunicera tekniska termer och lösningar på ett lättförståeligt sätt
• Kundfokuserad, tycker om att arbeta i högt tempo
• Lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med många medarbetare
• Du är engagerad och har ett stort och brinnande intresse för teknik.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Du är positiv, engagerad och drivande i din roll på företaget och eftersom varje kunds IT-miljö är unik, har du förmågan att snabbt sätta dig in i olika miljöer och arbetsuppgifter.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Omgående!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Peak IT AB

Adress
Peak IT AB
Parkvägen 2 A
16935 SOLNA

Kontorsadress
Parkvägen 2 A

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08

Jobbnummer
1320217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Peak IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Peak IT AB: