IT-konsult Onsite-tekniker
Aktiebolaget Söder & Co Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktiebolaget Söder & Co Stockholm i Stockholm,
Danderyd,
Täby,
Sigtuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Om oss
Har du erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker på plats eller på distans? Ser du dig själv som tekniskt kunnig och motiveras du av problemlösning och att ge god service? Då har vi på Söder & Co möjligheten för dig!
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.
Välkommen med din ansökan redan idag genom att registrera en profil på vår hemsida
www.soderco.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar via post eller mail kan inte behandlas.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som onsite-tekniker innebär det att hjälpa IT-användare med dagliga problem på plats men även via fjärrstyrning. Arbetet innebär teknisk support, installationer, felsökning, felanmälningar samt att lösa tekniska problem i alla dess former och ha förståelse för hur datorer, nätverk och kringutrustning fungerar.
Din profil
Vi söker dig som är duktig på IT, serviceinriktad och brinner för att hjälpa folk. Du är en problemlösare som trivs med eget ansvar och kan identifiera utvecklings- och förbättringsmöjligheter i din egna yrkesroll likväl som i dina arbetsuppgifter. För att passa i rollen behöver du arbeta strukturerat och systematisk med fokus på en god kundupplevelse. Det är viktigt att du lyssnar och förstår kunden, kommer med goda råd och är noggrann med återkoppling i dina ärenden. Du är lösningsorienterad och inte rädd för utmaningar.
Vi tycker det är viktigt att du vill utvecklas hos oss och vi anpassar uppdragen utifrån din kompetensnivå och målsättning. Målet är att du hela tiden ska utvecklas och ta mer ansvar för att sedan gå över mot mer avancerade roller.
För att lyckas som onsite-tekniker tror vi att du behöver:
• Erfarenhet av IT-support.
• Gymnasial utbildning eller yrkesutbildning inom IT.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet av utskriftshantering, felsökning av datorer och skrivare.
• Erfarenhet ärendehantering, fjärrstyrning och installationer.
• Grundläggande nätverkskunskaper.
Tekniska färdigheter:
• Active Directory
• Windows Server 2008/2012
• SCCM
• Citrix
• Serveradministration
• Nätverksadministration
• Domänhantering
• Office365 Administration
• Microsoft Exchange
• Windows 7/10
• IOS, Android
• G-Suite
• Mac OS
• Routrar och switchar
Meriterande
• Certifiering inom Cisco och ITIL.
• B-körkort
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-06-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 3369
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMathias Brorell
mathias.brorell@soderco.seFöretagAktiebolaget Söder & Co Stockholm
AdressAktiebolaget Söder & Co Stockholm
Norra Stationsgatan 93 plan 8
11364 Stockholm
KontorsadressNorra Stationsgatan 93 plan 8
Jobbnummer 4188597
Observera att sista ansökningsdag har passerat.