IT-hybrid tekniker till Havs- och vattenmyndigheten
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2025-05-07
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-05-07Om tjänstenI rollen som IT-hybridtekniker kommer du att spela en central roll i den dagliga IT-supporten på Havs- och vattenmyndigheten (HaV). Ditt huvudansvar omfattar 1st och 2nd line-support där du ger användarstöd kring Windows-datorer, iOS-enheter, skrivare och videokonferenssystem. Du arbetar både operativt och administrativt med installation, konfigurering, felsökning, uppdateringar samt användar- och systemadministration.
I din roll är du en viktig teknisk resurs i kontorsmiljön där du också arbetar med tekniskt stöd för visningar i konferensutrymmen av exempelvis dator, projektor, videokamera och ljudanläggning. I rollen ingår även ansvar för myndighetens interna IT-webbsidor, felsökningsrutiner och supportdokumentation, vilket du hanterar tillsammans med två kollegor.
Vidare kommer du att arbeta med HaV-specifika system samt delta i hela livscykelhanteringen av myndighetens bärbara datorer och mobiltelefoner, från planering av byten och bokning till specialinstallationer.
Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:
• Administration och distribution av klienthårdvara och kringutrustning
• Hantering av mobiltelefoner och telefonabonnemang
• Teknisk support i konferensutrymmen
• Stöd i interna IT-projekt eller förändringsarbeten
• Bidra till förbättringar i supportprocesser och rutiner
HaV, är en statlig miljömyndighet med huvudkontor i Göteborg. HaV arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. På myndigheten arbetar ca 350 anställda samt ett antal konsulter.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som IT-hybrid tekniker är ett konsultuppdrag på heltid med start 15 september och beräknas pågå till och med 15 mars 2025 med möjlighet till 6 månaders förlägning. Arbetet ska i huvudsak ske på myndighetens kontor i Göteborg.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow)
• Goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
• God erfarenhet av ärendehanteringssystemet Jira (Atlassian)
• Två års erfarenhet av servicedesk management enligt ITIL eller liknande.
Om dig
Vi söker dig som har arbetat i en IT-roll tidigare. Du är både serviceinriktad och självgående med erfarenhet av arbete inom både 1st och 2nd line-support eller liknande arbete. Du har en bred teknisk kompetens inom bland annat Windows, iOS, skrivare och videokonferenssystem, och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med administrativa uppgifter. Du har lätt för att samarbeta, är flexibel och har ett positivt förhållningssätt i mötet med både kollegor och användare. Att ta ansvar, hitta lösningar och bidra till ett välfungerande IT-stöd är en självklarhet för dig.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-05-14
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post:
anki.arnquist@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National Recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se Jobbnummer 9325541