It-arkivarie till huvudkontoret i Solna
Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - arbeta för en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar
Vi söker två it-arkivarier till sektionen för dokument - och informationsstyrning i Solna - en tillsvidaretjänst samt ett vikariat.
Ditt nya jobb
innebär att du deltar i arbetet med att förvalta ett elektroniskt arkiv samt bistår utvecklingsprojekt med kunskap om regelverket kring elektronisk arkivhantering. Du arbetar med informationsmodeller och regelverk för digitalt långtidsbevarande och du genomför gallringsutredningar och utredningar inför anslutningen till e-Arkiv. Du deltar även i andra projekt inom området dokumenthantering samt ger råd och stöd i frågor om arkivhantering. Du arbetar både självständigt och tillsammans med sektionens övriga it-arkivarier, arkivarier, jurister, diarieföringsspecialister och verksamhetsutvecklare.
Vi söker dig
• som har akademisk examen med minst 40 poäng arkivvetenskap och gärna minst 40 poäng systemvetenskap eller motsvarande kunskaper
• med utbildning i, eller erfarenhet av, elektronisk dokument- och arkivhantering
• med goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar
• med goda kunskaper om såväl mediespecifika som generella krav på hantering av allmänna handlingar
• med goda kunskaper om aktuell standard inom arkiv-, dokument- och ärendehantering
• med erfarenhet av informationsmodeller, processer och verksamhetsarkitektur
• med praktisk, och dokumenterad, erfarenhet av att delta i utvecklingsprojekt samt av att leda gallringsutredningar
• som är initiativrik och utåtriktad
• som är analytiskt lagd med förmåga till helhetsperspektiv
• som är pedagogisk
• med god samarbetsförmåga
• som har ett kundorienterat förhållningssätt och är kostnadsmedveten.
Det är meriterande om du har arbetat med marknadsföring eller försäljning eftersom en stor del av sektionens arbete är av nätverksbyggande karaktär. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med arkiv- och diarieföring i statlig verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vid att du deltar i vår strävan att vara affärsmässiga, förbättringsaktiva och delaktiga.
Du måste vara svensk medborgare eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Sista ansökningsdatum: 2011-05-16
Publiceringsdatum2011-04-30Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJan-Erik Åberg, ST, 08-764 86 92
Suanne O'Konor, SACO, 08-764 8555
Magnus Djerf, Enhetschef, 010-5748353
Martina Lystedt, HR-konsult, 010-5748695
Laura Niklasson, Sektionschef, 010-5750185
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 918544
Observera att sista ansökningsdag har passerat.