IT Service Manager - Jeppesen

Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST i Göteborg, Borås, Skövde, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Service Manager

Jeppesen söker tekniskt duktig, kommunikativ och kundfokuserad talang för anställning som Service Manager för flygbranschens kanske viktigaste tjänster.

Företaget: Jeppesen är ett dotterbolag till Boeing som skapar programvara som hjälper miljontals flygpassagerare runt om i världen för att på ett säkert och effektivt sätt nå sin destination. Jeppesen är starkast i världen på vad de utvecklar och är ett självklart val för några av världens främsta flygbolag; Lufthansa, Delta Airlines, Qatar Airways, SAS, Turkish Airlines, British Airways, Virgin Atlantic, Qantas, Singapore Airlines m.fl.

Bakgrund: Schemaläggningen av besättning för stora flygbolag är mycket komplexa processer som styrs av flyg- och tjänstgöringstidens begränsningar av tillsynsmyndigheter och fackföreningar. Jeppesen har utvecklat en unik förmåga att ta människans fysiologi i hänsyn vid besättningsplanering som representeras av avancerade matematiska modeller. Denna tjänst möjliggör att flygbolag med piloter, besättning och passagerare både kan flyga säkrare och samtidigt optimera besättningens prestanda och schemaläggning.

Tjänsten En Service Manager är tekniskt ansvarig för 1-3 kunder som använder Jeppesens komplexa programvarulösningar, och kommer att stödja Jeppesens och kundernas IT-avdelningar med att lösa incidenter, hjälpa till med uppgraderingar utsläpp och installationer, proaktivt föreslå tekniska förbättringar och upprätthålla goda kundrelationer, leverera avancerad teknisk support för våra besättningsplanering produkter för utsedda kunder, bistå kundens interna support och administration team med den dagliga driften av produkten, hantera kunder och deras förväntningar på den stödjande roll som vi tillhandahåller, bistå klienter med kunskap och problemlösning, övervakning och kommer att prioritera bland de frågor och utmaningar som kunderna har och samla in och övervaka kundens krav för nya produktversioner.

Fördjupning Vi tror att du är en serviceinriktad person med stark analytisk förmåga, god kommunikationsförmåga och en bra teknisk grund. Du har arbetat 1-2 år i en supportroll som utvecklare eller liknande service managerroll och har ett särskilt intresse för teknisk problemlösning. Tidigare erfarenhet från, eller kunskap om databaser, Linux eller Unix och mjukvaruutveckling är ett krav. Python och Oracle är en fördel liksom erfarenhet från kundrelationer. Kontoret finns i Gårda, nära Nils Ericssonterminalen. Resor inom landet och utanför kommer att förekomma. Idag består teamet av 10st Service Managers i olika åldrar, med varierande erfarenheter och kulturer. Språket i teamet och bland kunder är Engelska.

Intresserad av att veta mer om team, företagskultur, tekniker, utvecklingsmöjligheter, anställningsvillkor eller annat spännande hänvisas till Sigma och specifikt tobias.schott@sigma.se alt. 072-2188611.

Skallkrav - Service Manager

Lägst kandidatexamen från systemvetarprogrammet, datavetenskap eller mer teknisk utbildning såsom datatekniskt. 1-5 års praktisk erfarenhet som support, utvecklare eller tidigare service manager. Alt. 1-5 års praktisk erfarenhet av support eller sysmadmin i linux/unix och databaser (Oracle). Genuint intresse av service och problemlösning. Har en teknisk grund men vill hellre jobba i en kundnära roll. Gör dig väl förstådd i både svenska och engelska, tal och skrift.
Din ansökan

Denna rekryteringsprocess hanteras av Sigma.

Du ansöker genom att trycka på länken via  www.sigmaitc.se  och sök upp tjänstens titel alt. knappen "Ansök här" nedan. Glöm inte att påvisa dina praktiska erfarenheter i form av länkar, portfolio, GitHub-konto eller liknande.

Lycka till och åter varmt välkommen med frågor! / tobias.schott@sigma.se alt. 072-2188611.

Varaktighet, arbetstid
08-17 Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-01-27

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-12
Ansökan kan skickas till e-postadress: tobias.schott@sigma.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tobias Schött +46 722188611

Företag
Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST

Adress
Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmspiren 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2637778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST: