It Service Management / Itsm-Konsult / Teknikspecialist
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-07-12FöretagetLumagate är en del av Innofactor och är ett nordiskt konsultföretag baserat i Sverige, Norge och Danmark med ca 75 anställda. De har ett starkt Microsoftfokus och arbetar som rådgivare och teknisk expertkompetens för medel- och stora organisationer i Norden samt Europa. Lumagate tillsammans med Innofactor strävar efter att vara en ledande nordisk leverantör av molnlösningar och digital transformation. I Sverige har Lumagate kontor i Stockholm, Örnsköldsvik, Borås och Göteborg men även satelitkontor i andra delar av landet.
Lumagate anställer inte primärt för att växa utan för att utvecklas och bli ännu bättre. Idag har företaget 11 konsulter som har utmärkelsen Microsoft Most Valuable Professional (MVP). Lumagate har en företagskultur som präglas av högt i tak och gemenskap med många interna aktiviteter. På Lumagate står utveckling i fokus och du erbjuds såväl utbildning som innovativa och utmanande projekt. De söker nu en erfaren teknikspecialist som har erfarenhet inom ITSM verktyg som ServiceNow och/eller System Center Service Manager. Erfarenhet från liknande produkter är också intressant.
Läs gärna mer om företaget på
www.lumagate.com Dina arbetsuppgifterI rollen som ITSM-konsult kommer du att agera expert ute hos kund och ha det övergripande tekniska ansvaret. Det förutsätter att du har en hög förståelse för kundens verksamhet och de behov verksamheten kräver. Som konsult arbetar du i en dynamisk och rådgivande miljö med olika typer av uppdrag, både av längre och kortare karaktär. Ditt fokusområde är att hjälpa dina kunder med deras ITSM-lösningar. Arbetet innebär såväl implementering som förbättring och optimering av befintliga installationer. Du arbetar i team tillsammans med andra kollegor, men också direkt med kunden och kundens andra partners. Du arbetar i hela flödet från design och specifikation till implementation, testning och dokumentation. Att tillsammans med kundansvarig säljare säkerställa hög service och kvalitet på arbetet är också det något som ingår i tjänsten. För att trivas i rollen motiveras du av att ständigt lära dig nya saker och du är gärna uppdaterad om nya tekniker på marknaden.
Kunderna befinner sig huvudsakligen i Stockholm med omnejd.
Kvalifikationer• Några års erfarenhet av arbete med System Center Service Manager och/eller ServiceNow
• Meriterande med praktisk erfarenhet eller certifiering inom ITIL, MOMS, SCO, SCOM
• Meriterande med erfarenhet av Powershell och skriptkunskaper
• Meriterande med baskunskaper inom infrastruktur så som AD, DNS, Nätverk och SQL
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Vi tror att du som söker är konsultmässig och trivs i kontakten med nya människor. Du har ett starkt kundfokus och är van att samarbeta med såväl interna som externa parter. Då rollen innebär att du kommer agera expert och rådgivare mot kunder, är det viktigt att du är förtroendeingivande och lösningsfokuserad till sättet. Du kommer gärna med förslag på förbättring och tar initiativ där du ser ett utvecklingsbart område.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Drottninggatan i Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ITSM, IT Service Management, Microsoft, konsult, Lumagate, innofactor, ITIL, MOMS, SCO, SCOM, System Center Service Manager, ServiceNow, SCCM, AD, DLS, Nätverk, SQL
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKajza Zellman Sjööblom
kajza.zellman.sjooblom@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3602469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.