IT Service Desk Technician
Resurs Bank AB / Supportteknikerjobb / Helsingborg
2020-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "IT Service Desk Technician" (sökbar t.o.m. 2024-12-07) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resurs Bank AB i Helsingborg,
Malmö,
Borås,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Har du ett brinnande intresse för service, problemlösning och IT? Vill du vara med på resa att bygga en Service Desk tillsammans med ett engagerat team? Då kan detta vara rollen för dig!
Är Resurs något för dig?
Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.
Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.
Vad kommer du att arbeta med?
En IT Service Desk-funktion har nyligen etablerats inom Resurs Bank. Vi söker dig som är intresserad av att vara med på en spännande resa och som aktivt vill bidra till att fortsätta implementera vår nya IT Service Desk. Du får möjligheten att vara med från början vilket ger stora påverkans- och utvecklingsmöjligheter.
Som IT Service Desk Technician supporterar du och tar ägandeskap över inkommande ärenden samt er återkoppling. Du löser 1st line supportärenden, och är en single point of contact för övriga ärenden. Din primära arbetsuppgift är att stötta våra partners och användare i IT-relaterade ärenden via telefon, mail och onsite-support.
I rollen fokuserar du på att ge service och på ett effektivt och kvalitetsmässigt sätt leverera IT-tjänster för att skapa bästa möjliga kundupplevelse. Utöver ovanstående så ingår även följande:
• Koordinera, informera och samarbeta med verksamhet och externa partners
• Drova automatisering av lämpliga arbetsuppgifter
• Aktivt arbeta med uppbyggnad av självbetjäningsportal
• bidra till vidareutveckling och implementering av ny funktionalitet i vår ärendehanteringsplatform ServiceNow
• Kontinulerigt utveckla och effektivisera processer för att minska handläggningstid och antal ärenden
• Proaktiv övervakning
Arbetstiden är förlagd på vardagar mellan 07-18 samt beredskap under kvällar och helger enligt rullande schema.
Vem är du?
Som person är du positiv och brinner för service och kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har ett genuint intresse av att jobba med människor och lösa utmaning med din goda problemlösningsförmåga. Att vara kommunikativ, socialt kompetent och ha hög servicekänsla ser vi som en förutsättning. Du vill lära dig mer och följa med i utvecklingen och kan behålla lugnet och fokus i stressiga situationer. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta tillsammans med andra för att nå givna mål.
Du har en överskådlig kunskap inom IT och gärna erfarenhet inom följande områden:
• Windows 10
• Microsoft Office - Office 365
• Administration av Active directory
• Administration av Microsoft Exchange
• ServiceNow
• MacOS
• Infrastruktur och nätverk
• Linus
Erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har grundläggande teknisk kompetens ochhar minst 2 års erfarenhet av att arbeta i en IT Service Desk-funktion. Det är meriterande om du tidigare har varit med att starta upp en Service Desk. Avslutad gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning. Tidigare erfarenhet från bank eller försäkringsbolag är meriterande. Erfarenhet av ITIL är en fördel. Det är även meriterande om du talar och skriver något av de övriga nordiska språken.
Så går rekryteringen till
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför att komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid, 40h/vecka
Arbetstider: vardagar mellan 07-18 samt beredskap under kvällar och helger enligt rullande schema
Plats: Helsingborg
#RB
Om Resurs
Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6,2 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det första kvartalet 2020 uppgick antalet anställda till 745 personer och låneboken till 31,1 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2020-05-12ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagResurs Bank AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Resurs Bank AB (org.nr 516401-0208)
Arbetsplats Resurs Bank
Jobbnummer 5224131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.