IT/Kommunikationsansvarig till LBC Borås AB

Experis Sverige Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Borås, Ulricehamn, Alingsås, Härryda, Tranemo eller i hela Sverige

LBC Borås AB är verksamt inom tre affärsområden: Bygg & Anläggning, Gods & Logistik och Miljö & Återvinning. Vårt huvudkontor ligger i Borås och vi har lokalkontor i Mark och Ulricehamn där vi tillsammans förfogar över 240 fordon och omsätter ca 450 Mkr. LBC Borås AB startade 1940 och har genom lång erfarenhet utvecklat djup kompetens och ett brett utbud av tjänster som gör oss till en unik samarbetspartner. Läs mer på www.lbc-boras.se

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för LBC Borås stabsfunktion, Affärsstöd som idag består av två personer. En person kommer gå vidare inom organisationen och vi söker därför en ersättare och förstärkning.

Ansvar och befogenheter
• Extern kommunikation
Du kommer att vara LBC's förlängda arm till våra tre affärsområden och ansvara för marknadsföringen och driva olika marknadsprojekt och kundevent både självständigt och i samarbete.

• Intern kommunikation
Du kommer att ansvara för LBC's intranät och tillsammans med en kollega driva kvalitet, miljö och arbetsmiljöarbetet till nya nivåer.

• IT
Du kommer att vara drivande i olika IT-projekt samt förvalta våra nuvarande system. Du kommer ihop med IT-konsulter arbeta hands on med mindre och större driftsfrågor mer långsiktigt och strategiskt inom IT-området.

Dina kvalifikationer/Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att engagera dig inom ovanstående områden och som brinner för att hjälpa andra på ett ödmjukt sätt. Du har flera års erfarenhet av arbete inom kommunikation, affärsutveckling, projekt eller administration, samt har en naturlig fallenhet för att utveckla och ansvara för IT- system och IT-drift.
Du har en högskoleutbildning med en lämplig inriktning. Erfarenhet av marknadsarbete, projektledning och IT-drift/förvaltning är meriterande, likaså erfarenhet av personalfrågor och HR. Som person är du ansvarsfull, ödmjuk och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är prestigelös, självgående och initiativrik och har lätt för att bygga relationer såväl internt som externt. Du är van att pendla mellan operativ och strategiskt arbete med bra struktur.

Varför LBC?
På LBC Borås AB blir du en nyckelperson som har stor möjlighet att påverka och utveckla både din tjänst och din yrkesmässiga utveckling. Våra värderingar är kundfokus, engagemang och ansvar. Dessa värderingar genomsyrar hela organisationen och något vi försöker leva upp till i vårt dagliga arbete.

Publiceringsdatum
2015-09-22

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen att söka via experis.se, annonsnummer 1002236. Frågor besvaras av Katarina Czudowska på Experis 033-23 70 44 el 0730-77 49 08. Urval sker löpande!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Czudowska 033-23 70 44

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2443233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: