IT Inköpare
Doer Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Doer Bemanning AB i Partille,
Göteborg,
Jönköping,
Karlskrona eller i
hela Sverige IT Inköpare (Tillfällig Resurs)
Plats: Göteborg eller Stockholm
Omfattning: 100%
Startdatum: Snarast (oktober 2024)
Slutdatum: 30 juni 2025 (1 mån uppsägningstid)
Arbetstid: Vardagar, mellan kl. 8-17 (viss hybridarbete kan förekomma)
Resor: Resor inom organisationen i Stockholm, Göteborg och Lysekil kan ingå.
Om Vår Kund:
Vår kund hanterar inköp av indirekt material för hela företaget med en inköpsavdelning bestående av cirka 20 medarbetare fördelade på Stockholm, Lysekil och Göteborg. För att stödja avdelningen under rekryteringsprocessen söker vi nu en IT Inköpare.
Övergripande uppdragsbeskrivning:
Som IT Inköpare kommer du att spela en central roll i inköpsavdelningen och hantera inköp inom kategorin IT, vilket inkluderar mjukvara, system och hårdvara.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Upphandling och inköp av varor och tjänster enligt företagets processer och rutiner.
• Löpande arbete med att förbättra inköpsrutiner.
• Utveckla leverantörsstrategier i samråd med beslutsfattare.
• Söka och utvärdera nya leverantörer samt förhandla ramavtal.
• Säkerställa lönsamhet och hållbarhet i upphandlingarna.
• Mäta och följa upp mätetal för kategorin och prioritera uppgifter för att uppnå uppsatta mål.
Krav på kompetens:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller teknik, alternativt annan relevant kompetens/erfarenhet.
• Erfarenhet av inköpsarbete.
• Goda kunskaper i MS Office.
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Vana att hantera flera parallella informationsflöden.
Meriterande erfarenhet:
• Tidigare erfarenhet av inköpsarbete inom IT-området.
Publiceringsdatum2024-10-14Dina personliga egenskaper• Strukturerad och noggrann med öga för detaljer.
• God kommunikatör, proaktiv och självgående.
• Snabb att sätta sig in i nya rutiner och processer.
• Initiativrik och van att ta egna beslut.
Så ansöker duFör att vi och kunden ska kunna göra en bra bedömning, vänligen lägg tid på din motivering. Beskriv varför just du är rätt person för detta uppdrag och koppla det till dina kompetenser.
Ansök direkt via vårt system med följande:
• Ditt uppdaterade CV.
• Information om när du är tillgänglig för att påbörja uppdraget.
• En motivering där du beskriver din lämplighet för uppdraget, inklusive tidigare konsultuppdrag, anställningar, utbildningar och personliga egenskaper.
Vi ser fram emot din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-28
E-post:
Rekrytering@doerbemanning.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Sales & Marketing Controller".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Doer Bemanning AB (org.nr 559154-2690)
Solbergsvägen 3 (
visa karta)
433 60 SÄVEDALEN
Arbetsplats D E & P Consulting AB
Jobbnummer 8953736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.