IT helpdesk / support med fokus på säkerhet, Stockholm

Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Är du erfaren inom helpdesk och vill ta din karriär till nästa nivå? Är intresserad av arbete hos en civil myndighet med fokus på Sveriges säkerhet och integritet? Söker du en bred roll inom IT-Support? Experis IT erbjuder en unik möjlighet till ett varierat arbete som IT-Support med ansvar för utrustning, användarstöd inom både SW och HW, IT-administration, hjälp och råd till användare inom olika program och funktioner i en kunskapsintensiv miljö med fin sammanhållning.

Vår kund, en civil myndighet som bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen, är en samhällsviktig stor organisation där ett högt säkerhetstänk, en stark integritet och känsla för sekretess är avgörande.

Publiceringsdatum
2019-04-24

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp i en servicedesk som supporterar organisationens samtliga ca 800 medarbetare.

Arbetet är varierat med ansvar för IT-utrustning, användarstöd inom både SW och HW, IT-administration, hjälp och råd till användare inom olika program och funktioner.

Du kommer att ha daglig kontakt med slutanvändare och hjälpa dem med felsökning, installationer och uppdateringar. Arbetet är uppdelat mellan support via telefon, ta emot ärenden över disk samt arbete Onsite.

Bakgrund
Du har en 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom IT eller Teknik, och minst 1 års arbetslivserfarenhet av IT-support. Din kompetens innebär att du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt om informationssäkerhet.

Dina kunskaper i MS Office, Microsoft Exchange, Office 365 är goda, och du är också van vid att arbeta i ärendehanteringssystem, och det är meriterande om du har arbetat i Easit EPS eller Artologik Helpdesk.

Du är mogen till ditt sätt och mycket ansvarsfull. Du är också lösningsfokuserad, snabbtänkt och du arbetar effektivt och självständig. Du tycker om kontakten med människor, trivs med att ingå i ett team, och vet vad vikten av god service innebär.

Det är också viktigt att du är flytande i tal och skrift i svenska så väl som engelska.



Vad vi på Experis IT vill erbjuda dig:

På Experis IT arbetar vi tillsammans med dig för din karriärplan, och både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla dig inom, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar och uppdrag för dig.

Vi på Experis IT stolta över våra konsulter och Experis är ett värderingsstyrt företag med ditt karriär-mål i fokus. Vi ger dig vårt långsiktiga engagemang och stödjer dig i din karriärutveckling där vi bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Experis IT erbjuder:

* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult, är du välkommen att kontakta kandidatspecialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 75d63ccd-35b2-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Höglund Julia.Hoglund@se.experis.com +46725380407

Företag
Experis

Adress
Experis
11828
11828 0180

Kontorsadress
Södermalmsallén 36

Jobbnummer
4748899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: