IT Consultant - On-site Tech
Norteam AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-12-22
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norteam AB i Stockholm Om Norteam
Norteam är inte bara ett IT-bolag - vi är ett team av engagerade människor som brinner för att göra skillnad. Med Microsofts ekosystem som grund hjälper vi företag att bli smartare, säkrare och mer hållbara. Vi har en kultur där du får vara dig själv, växa och ha kul på jobbet. Vår vision är enkel: IT can be more - och vi lever den varje dag.
Norteam är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag, ett faktum som för med sig naturliga utmaningar men också fantastiska möjligheter. Alla kollegor är nyckelpersoner i sina olika roller. Alla har möjlighet att- och förväntas bidra till teknik & tjänstepaketering, affärsutveckling och sälj - och inte minst, till kultur & vårt långsiktiga bolagsbyggande.
Vill du ta en central roll på resan tillsammans med oss alla på Norteam? Läs vidare!
Vad gör du i rollen som IT Consultant?
Den här rollen är en placering på 100% hos en av Norteams viktigaste kunder. Kunden är verksam inom co-working-sektorn och är marknadsledande i Stockholm. Du har din tillsvidareanställning hos Norteam men du spenderar din tid mellan vår kunds fyra anläggningar i centrala Stockholm.
Med Norteams organisation & expertis i ryggen tar du helhetsansvar för att kundens interna IT ska fungera, samt att alla tänkbara IT-behov tillfredsställs hos kundens hyresgäster och event/konferenskunder.
Du är personen som snabbt och självständigt löser IT-relaterade problem och du bidrar till ständig förbättring & utveckling av IT-miljön. Du agerar alltid proaktivt och du strävar efter att identifiera utvecklingsområden innan problemen uppstår. Du ser till att varje IT-leverans blir en positiv upplevelse - med hög kvalitet, snabb respons och service som överträffar förväntningarna.
I rollen ligger också stort fokus på IT-säkerhet samt hantering av externa leverantörer & partners.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Felsökning och problemlösning kring datorer, nätverk, konferensteknik och andra IT-relaterade frågor - ska något område betonas extra så är det både trådlösa- och fasta nätverk.
Proaktivt identifiera och åtgärda återkommande problem och förbättringsområden.
Ansvara för att kommunicera lösningar och status till både kollegor och kunder på ett tydligt och serviceinriktat sätt.
Stötta och utbilda kollegor i tekniska frågor, samt sprida kunskap om IT-lösningar internt.
Samarbeta med externa leverantörer och partners vid behov.
Hantera och prioritera ärenden i internt ärendehanteringssystem.
Bidra till att utveckla rutiner och ramverk för säkerhet, incidenthantering och för generell IT-managering.
Vara delaktig i onboarding och introduktion av nya medarbetare och hyresgäster.
Delta i avdelningsmöten och vara en ambassadör för företagets kultur och värderingar.
Vem är du?
Vi tror att du är naturligt serviceinriktad. Du har hög energi och en positiv attitydl och du är också naturligt social, bekväm i kontakttagandet och en duktig relationsbyggare. Du besitter också starkt självledarskap, initiativförmåga och ett stort mått av lösningsorientering. Du tar ägandeskap för dina ansvarsområden och har förmåga att driva ditt eget arbete.
Du är flexibel och anpassningsbar - du gillar när arbetsuppgifterna skiftar och tycker att det är spännande med olika typer av kunder där utmaningar kan dyka upp och kräva lösning på kort tid. Du är också prestationsinriktad och målorienterad - du triggas av att släcka ärenden och leverera hög kvalité.
Du har sannolikt bred teknisk kompetens inom IT och vi tror att du har arbetat några år som IT-konsult, onsite-tekniker eller liknande. Du är en teknisk generalist, men om vi skulle specificera ett område av särskilt vikt så är det nätverk. Du kommer att arbeta i en komplex nätverksmiljö med många hyresgäster och varierande tekniska behov - därför är det viktigt att du är trygg i att navigera sådana utmaningar.
Du är först och främst en person som gillar att hjälpa och förbättra; en person som får energi av att samverka med andra och du tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning.
Önskad erfarenhet & kompetens:
Erfarenhet av onsite-support, gärna från miljöer med många olika typer av kunder och från en bredd av olika tekniska lösningar.
God teknisk förståelse för uppsättning, felsökning och optimering av nätverksinfrastruktur.
God teknisk förståelse inom PC/MAC, konferensteknik och IT-säkerhet.
Van att arbeta i ärendehanteringssystem och att strukturerat dokumentera lösningar.
Erfarenhet av att utbilda och stötta kollegor i tekniska frågor.
Meriterande med erfarenhet från servicebranschen, kontorshotell, konferens eller liknande.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Publiceringsdatum2025-12-22Övrig informationRollen kräver närvaro på plats och viss beredskap vid akuta incidenter.
Placering i centrala Stockholm.
Tillträde snarast.
Redo att ta nästa steg?
Skicka in din ansökan eller hör av dig för ett förutsättningslöst samtal - vi är alltid nyfikna på nya stjärnor! Urvalet sker löpande, så vänta inte för länge.
För frågor om Norteam eller rollen - kontakta David von Grothusen. Talent Acquisition Lead på Norteam,
david.von.grothusen@norteam.se.
Välkommen till Norteam - IT can be more!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "teamtailor-6836041-1763746".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norteam AB (org.nr 556371-8526),
https://norteam.teamtailor.com Ranhammarsvägen 20H (
visa karta)
168 67 BROMMA
Arbetsplats Norteam
Kontakt David von Grothusen
david.von.grothusen@norteam.se Jobbnummer 9660656