Iris Matchning söker en säljande samordnare/ jobbcoach till Öste
Iris Hadar AB / Personaltjänstemannajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Iris Hadar AB i Östersund,
Strömsund,
Dorotea,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsterna Stöd och Matchning (STOM) och Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.
• Är du målinriktad och drivs av resultatinriktade arbetsuppgifter?
• Gillar du att nätverka och jobba uppsökande?
• Är du en fena på att samordna, dokumentera och administrera?
• Drivs du av att coacha arbetssökande till att nå sysselsättning på snabbast möjliga sätt?
Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska Matchningsteam!
Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Matchning. Du kommer arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling i vår Teamorganisation. Vi på Iris Matchning arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att arbetssökande ska få komma ut i sysselsättning fortast möjligt. Iris Matchning är ett av två företag i Sverige som är ett Auktoriserat Matchningsföretag via Almega.
Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!
Vad är mina arbetsuppgifter?
Vi söker nu en säljande Samordnare/ jobbcoach till uppdraget Kundval Rusta och Matcha (KROM). Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande med målet att nå en sysselsättning såsom arbete eller utbildning. Du kommer arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Ansvara och samordna uppdraget mot Arbetsförmedlingen, deltagare, Iris samt kunder i Östersund och Strömsund (placeringsort Östersund)
• Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter
• Uppsökande arbete mot företag i syfte att matcha arbetssökande till sysselsättning
• Sälja in din deltagares arbetskraft till relevant företag
• Coacha deltagaren mot sysselsättning (arbete eller utbildning) och göra hen matchningsbar
• Arbeta resultatinriktat och nå uppsatta mål
• Utveckla verksamheten inom ramen för våra uppdrag i Jämtland
• Kontinuerlig administration, uppföljning och utvärdering
Vem är du?
• För att lyckas i rollen behöver du gilla att nätverka, jobba resultatinriktat och arbeta med försäljning
• Flerspråkighet är meriterande
• B-körkort och tillgång till egen bil är en fördel
Vidare söker vi dig som uppfyller något av följande kravprofiler:
Alternativ 1:
• minst två års arbetslivserfarenhet på heltid. Deltid godkänns om den sammanlagda tiden de senaste fem åren motsvarar två års heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren.
• akademisk utbildning med 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom områdena arbetsliv, organisation, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socialt arbete.
Alternativ 2:
• minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid av att ha arbetat inom något av följande områden: arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, social- och gruppsykologi eller karriärvägledning. Deltid godkänns om det motsvarar tre års heltid under de senaste fem åren. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren.
• minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder en anställning hos oss på Iris, vi är inte intresserade av konsulter i dagsläget.
Urval sker löpande under hösten så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2021-11-30.
OBS - innan anställning kan erbjudas behöver du verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.
För frågor kring tjänsten, kontakta Biträdande Leveranschef Öyvind Reldén, 076-539 94 33 eller Leveranschef Per Lundgren, 076-539 90 43 För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen
iris.rekrytering@iris.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-10-26ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIris Hadar AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Iris Hadar AB (org.nr 556396-0789)
Arbetsplats Iris Hadar AB
Jobbnummer 6070696
Observera att sista ansökningsdag har passerat.