IP-Only rekryterar chef till NOC och Kundtjänst
Elan IT / Chefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elan IT i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Täby,
Solna eller i
hela Sverige IP-Only är en utmanare - en självständig, svensk Internet- och teleoperatör med egen nordisk fiberinfrastruktur, som länge främst riktat sig till de allra mest krävande förbrukarna av data- och telekommunikation. Bland IP-Onlys kunder återfinns andra svenska och internationella operatörer, många av Sveriges största och mest krävande innehålls- och tjänsteleverantörer samt stora företag och organisationer.
För mer information se
www.ip-only.seIP-Onlys organisation består idag av drygt 130 medarbetare varav ca 70 arbetar inom Operations. En viktig funktion inom Operations är avdelningen NOC och Kundtjänst och hit söker vi nu en chef. Rollen är direktrapporterande till Head of Operations.
Som NOC- och Kundtjänstchef ansvarar du för den dagliga verksamheten på IP-Onlys NOC och Kundtjänst och ser till att IP-Only ger ett professionellt bemötande gentemot våra kunder och leverantörer. Du hanterar eskaleringar, ansvarar för processer, arbetsverktyg och rutiner samt stöttar personalen på avdelningen i deras arbete. Som personalansvarig ansvarar du även för resurssättning och planering av bemanning på avdelningen. Tjänsten innebär ibland arbete utanför kontorstid.
Rollen innebär att du ingår i Operations ledningsgrupp, där du förväntas bidra i utvecklingen av avdelningens strategiska och operationella utmaningar.
Tjänsten är placerad på vårt centralt belägna kontor i Uppsala.
Publiceringsdatum2011-03-28ProfilFör att vara framgångsrik i rollen bör du ha en utbildning på högskolenivå tillsammans med minst 5 års erfarenhet av att med personalansvar leda en liknande funktion hos en ISP eller teleoperatör samt erfarenhet av arbete i ledningsgrupp.
Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska, ha hög kommunikativ förmåga och kunna hantera stressiga perioder.
Vi ser gärna att du har drivit utbildningsprogram för kundhantering.
Som person bör du vara serviceinriktad, självgående och trygg i dig själv samt ha förmåga att coacha och engagera dina medarbetare.
Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett utvecklande och roligt arbete i en lättrörlig organisation där beslutsvägarna är korta och tempot högt.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar IP-Only med Elan. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Elan, telefonnummer 08-508 954 53,
anki.snis@elanit.se .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.elanit.se samt koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Med tempo och precision erbjuder vi hög kvalitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet till våra kunders kompetensförsörjning.
Elan finns på 59 orter i 17 länder med över 10 000 konsulter. Vi genomför 3 000 rekryteringar världen över varje år. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Linköping och Skövde med totalt 800 medarbetare.
Läs mer på
www.elanit.seArbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnn-Catrine Snis
FöretagElan IT
AdressElan IT
Jobbnummer 887520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.