Inventory management specialist
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av logistik- och lagerhantering? Är du analytisk och noggrann och kommunikativ och behärskar engelska flytande i tal och skrift. Lockas du av möjligheten att få utvecklas i ett globalt företag med kontaktytor över hela världen?
Mobis är ett globalt företag med huvudkontor i Seoul, Sydkorea. Mobis Parts Europé med huvudkontor i Frankfurt, som är en del av Hyundai Motor Group ansvarar för distributionen av reservdelar och tillbehör till KIA och Hyundai i Europa. Vi har filialer i Belgien, Tyskland, England, Spanien, Italien, Ungern och Sverige. Från Sverige erbjuder vi service till cirka 700 återförsäljare i Norden och Baltikum. Vårt centrallager finns i Jönköping och försäljningskontoret i Upplands Väsby. Sverige distribuerar till Norden och Baltikum.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som Inventory Mangement Specialist kommer du att ha arbeta i ett team med 2 andra personer och din arbetsplats är kontoret på Torsvik utanför Jönköping. Engelska är huvudspråket i vardagen, både i teamet och mot övriga kontaktytor. Avdelningen ansvarar för det totala sortimentet av reservdelar och tillbehör vilket innebär allt från prognoser och behovsanalyser till inköpsorders och fakturaattest. Du behöver vara lösningsorienterad och noggrann i dina analyser då du dagligen hanterar backorders och ad hoc-uppdrag som kräver snabba åtgärder. Parallellt med de dagliga uppgifterna deltar du i förbättringsprojekt för att höja kvaliteten på företagets flöden och processer där du förväntas vara driven och innovativ. Du kommunicerar regelbundet med Mobis övriga avdelningar samt tillverkningsenheter och externa leverantörer runtom i världen.
Vem trivs här?
Du som är noggrann och flexibel och föredrar en arbetssituation som ställer höga krav på multitasking och struktur kommer att trivas här. Du tycker om att nätverka med nya människor och är trygg i såväl fysiska som virtuella möten. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i MS Office och Excel. Arbetsuppgifterna kräver god analytisk förmåga och en vilja att lösa alla uppdrag på ett effektivt och ansvarsfull sätt. Du har lätt för att samarbeta och är kommunikativ i ditt möte med interna och externa kontakter.
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och några års yrkeserfarenhet. Utbildning och/eller arbetserfarenhet inom logistik- & lagerhantering är en merit. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med SAP eller andra större affärssystem. Körkort är ett krav.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast 15 mars 2015. Urval sker löpande. Dina ansökningshandlingar är med fördel skrivna på engelska och du anger löneanspråk i din ansökan.
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Victoria Grann Hammarström 036-351034,
victoria.hammarstrom@adecco.sePubliceringsdatum2015-02-28Arbetstider och omfattningHeltid Heltidsanställning tillsvidare
ErsättningMånadslön Ange löneanspråk i din ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVictoria Hammarström
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Storgatan 28
55321 JÖNKÖPING
KontorsadressÖstra Storgatan 28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2185669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.