Internrevisor för ledningssystemet

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Avdelningen för verksamhetsstöd har ansvaret för planering och uppföljning av Socialstyrelsens verksamhet, samt årsredovisningen. Ekonomi- och budgetfrågor, stöd vid inköp och upphandling, personalfrågor, IT-stöd, säkerhetsfrågor ligger också på avdelningen. Verksamhetsstöd har också ansvaret för huvudregistratur och arkiv samt intern service och lokaler. Gemensamt mål för avdelningen är att genom effektivt stöd och god service ge verksamheten rätt förutsättningar för att lyckas med sina huvuduppgifter.

Till avdelningen söker vi nu en internrevisor som ska genomföra interna revisioner av vårt ISO-certifierade ledningssystem avseende kvalitet, informationssäkerhet, miljö och arbetsmiljö, i syfte att säkerställa att vi arbetar i enlighet med såväl standardernas som organisationens krav. Arbetet sker i nära samverkan med övriga avdelningar. I din roll kan även andra arbetsuppgifter ingå.

Vi söker dig som vill arbeta med att

•  utveckla arbetssätt och rutiner för internrevisionen
•  organisera och genomföra internrevisioner
•  skriva internrevisionsrapporter
•  fungera som en ambassadör för ledningssystemet
•  övrigt utredningsarbete i syfte att höja kvalitén på myndighetens arbete.

Kvalifikationskrav

•  Akademisk examen med en för tjänsten relevant inriktning.
•  Flerårig erfarenhet av att ha arbetat med ett ISO-certifierat ledningssystem avseende minst en av de ovan nämnda ISO-standarderna.
•  Flerårig erfarenhet av ledningssystem i tjänsteproducerande verksamhet.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är ansvarstagande och har god samarbetsförmåga samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Rollen kräver vidare att du är service- och lösningsorienterad, effektiv, noggrann, självständig och strukturerad. 

Det är dessutom meriterande om du har

•  erfarenhet av att ha reviderat ett ISO-certifierat ledningssystem utifrån flera av de ovan nämnda standarderna.
•  erfarenhet av granskning eller revision
•  erfarenhet från statlig myndighet.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir Utredare.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg.

Sista ansökningsdag är 17 augusti 2014. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-31358/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Publiceringsdatum
2014-06-30

Kontakt
Tomas Hedlund
avdelningschef
075- 247 30 70

Petra Cederström
personalspecialist
075- 247 30 47

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Socialstyrelsen 106 30 Stockholm
10630 .

Kontorsadress
Socialstyrelsen 106 30 Stockholm

Jobbnummer
1926322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: