Internationell inköpare
Bookbinders Design International AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bookbinders Design International AB i Stockholm Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete med inköp av produkter. Vi ser att du har vana från att hantera lager och leverantörer. Du kommer att få jobba med områden rörande avtal, förhandling och inköpsstrategier.
BOLAGET
Bookbinders Design International AB är ett butiks- och franchisekoncept med försäljningsställen över hela världen. E-handel och Business-to-Business är två ökande områden. Bolaget grundades 2001 ur ett av Sveriges mest anrika bokbinderier med historia sedan 1927.
Idag erbjuder vi bland annat ett stort urval av vävklädda bokbinderiprodukter men även tillhörande produkter likt väskor, skinnprodukter. Allt i ett brett spektra av färger!
Våra produkter finns tillgängliga i Sverige, Schweiz, Frankrike, Tyskland, Chile, Japan, Australien och Korea samt genom e-handeln.
Bolaget sitter idag i centrala Stockholm i närheten av Stureplan med en handfull medarbetare på huvudkontoret. Vi ser händelserika år framför sig och söker nu en driven inköpare!
TJÄNSTEN
Vi tror att du som söker har minst 3-5 års relevant inköpserfarenhet och har arbetat i något avanserad beställning/ orderhanteringssystem så som E3TRIM eller liknande. Du bör ha mycket god datorvana och kunna prata och skriva svenska/ engelska obehindrat.
I din roll som inköpare kommer du att ansvara för Bookbinders inköp samt andra relaterade arbetsuppgifter. I ditt dagliga arbete kommer det bland annat ingå offertförfrågningar till leverantörer, placering av inköpsorder och bevakning av leveranser samt registervård i vårt affärssystem. Du kommer arbeta med operativt inköp av både lagerförda och kundspecifika produkter. Riskbedömning och optimering av lagerhållning och inköp är andra viktiga delar i ditt arbete. Detta kräver nära kontakt med underleverantörer gällande pris, kvalitet och leveransprecision.
Publiceringsdatum2012-10-10ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter omfattar bland annat:
• Delaktig i inköpsbudgetering
• Planera och utföra beställningar
• Följa upp leveranser
• Förbereda, leda och driva förhandlingar där du sköter allt från offertförfrågan till att skriva avtal
• Ansvara för analyser gällande utveckling av volymer och inköpspriser samt följa upp resultat mot budget, mål och plan
ERFARENHETER
Som person måste du vara strukturerad, intresserad av att jobba i team och klara deadlines. Du har relevant utbildning för tjänsten och tidigare erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och produktions förståelse. Erfarenhet ifrån branschen meriteras.
Du är mål- och resultatorienterad, driven, självgående och analytisk. Du har lätt för att samarbeta och har förmågan att skapa och vidareutveckla goda relationer.
VI ERBJUDER
Dig att ta nästa steg i din karriär och ansvara för inköp i ett internationellt bolag med leverantörer internationellt såväl som i Sverige. Duktiga och målmedvetna arbetskamerater i en kreativ miljö i en bransch som är klassisk och modern!
Låter det intressant?
Skicka in ditt CV med personligt brev redan idag till
jobb@bookbindersdesign.seTillträde: Oktober/omgående. Tjänsten tillsätts omgående när lämplig kandidat funnits. Intervjuer pågår.
Omfattning: Heltid
Placering: Centralt i Stockholm, Östermalm
Lön: Fast lön
Kontaktperson: Yassir Butt (VD) 087282000
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-05
Skicka in ditt CV med personligt brev redan idag till
jobb@bookbindersdesign.seAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@bookbindersdesign.seKontaktYassir Butt, CEO
FöretagBOOKBINDERS DESIGN INTERNATIONAL AB
AdressBOOKBINDERS DESIGN INTERNATIONAL AB
Birger Jarlsgatan 53
11145 STOCKHOLM
KontorsadressBirger Jarlsgatan 53
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 087282000
Jobbnummer 1362138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.