Interim HR Manager till J.Lindeberg

SW / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för HR och kommer från en miljö där affärstänk är viktigt och har erfarenhet från mindre snabbväxande bolag? Vi söker nu en interim HR Manager till J.Lindeberg som vill jobba 2-3 dagar i veckan med spännande HR-initiativ. Som interim HR Manager hos J.Lindeberg jobbar du aktivt mot att öka employee engagement och minska personalomsättningen på lång sikt. Detta är ett konsultuppdrag via SW. Uppdraget är med start under november månad 2017 och sträcker sig 8-9 månader framåt. Du får sitta i kreativa lokaler vid Stadsgårdshamnen i Stockholm.

Ditt uppdrag

Vill du arbeta i en varierad och händelserik vardag och har god erfarenhet av både strategiskt och operativt HR-arbete kan det här vara rollen för dig. Som interim HR Manager kommer du att arbeta självständigt och rapportera till VD:n. Du kommer att driva egna utvecklingsprojektprojekt och samtidigt ansvara för och följa upp att tidigare HR-initiativ tas vidare och implementeras på bästa sätt. Även om detta är en interim tjänst uppmuntras nytänkande och initiativförmåga. Typiska arbetsuppgifter kan vara:

• Se till att den nya Performance reviewn efterlevs

• Följa upp medarbetarundersökningar

• Se till att bolaget tar rätt friskvårdsinitiativ

• HR-samtal, exit intervjuer och introduktioner, inklusive utveckling av dessa

• Kvalitetssäkra rekryteringsprocessen

• Utbilda HQ och butikerna i arbetsmiljö

• Se till att skyddsronder genomförs i butik och på HQ

• Marknadsföra förmåner och kontinuerligt utveckla dessa

• Se till och uppmuntra till användandet av system bolaget använder sig av

• Representera HR på månadsmöten

• Genomföra workshops på HQ om tex .varumärket, strategin 2020 etc.

• Genomföra jämställdhetsplan och lönekartläggning

• Jobba mot bättre intern och extern branding av J.Lindeberg

• Leda samtliga arbetsrättsliga processer

Vem är du?

Du som söker behöver ha erfarenhet av HR sedan tidigare och då från en miljö där saker händer snabbt och gärna från ett mindre bolag som går snabbt framåt. Examen inom HR är inget krav, vi lägger mer tyngd vid din personlighet och erfarenhet. Det är viktigt att du har en förståelse kring de lagar och förhållningsregler som gäller vid arbetsrättsliga processer. För att passa in och trivas i organisationen är du:

• Prestigelös och flexibel i sinnet
• Effektiv, bra på att få saker gjort
• Flexibel och drivande i allt som görs
• "Våga" och kunna kämpa för att få igenom beslut och resultat

Viktig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med start under november månad och som pågår 8-9 månader framåt. Tjänsten är på deltid, 2-3 dagar i veckan, och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lisa Hasselström på lisa.hasselstrom@sw.se (mailto:lisa.hasselstrom@sw.se) alternativt 08-407 55 26.

Konsult hos SW

Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort.

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Deltid 2017-11-15 till 2018-08-01

Publiceringsdatum
2017-09-13

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Hasselström lisa.hasselstrom@sw.se 076-647 16 49

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
11120 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3695523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: