Interim Ekonomikonsult

Flipr AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flipr AB i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi söker en erfaren interimskonsult inom ekonomi för ett deltiduppdrag (ca 40-60%) hos ett företag som står inför en internationell satsning. Det är omgående start och uppdraget löper under ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Vår kund har sitt fina kontor norr om Göteborg, det är en flexibel och social arbetsplats där man vill vara, men det finns även möjligheten till hybridarbete.

Detta är ett interimsuppdrag för dig som vill bidra med din seniora kompetens och samtidigt skapa långsiktigt värde i en internationell satsning.

Rollen innebär att stötta organisationen med att se över, effektivisera och automatisera ekonomiprocesserna samt hantera frågor kopplade till UK moms, skatt och tull.

Exempel på arbetsuppgifter:

Automatisera och digitalisera ekonomiska processer för att minska manuellt arbete, inklusive rapportering till VD och organisationen
Kontrakthantering och arbete med månadsavslut
Säkerställa korrekt hantering av moms, skatt och tull kopplat till verksamhet i UK
Projektleda förbättringsinitiativ inom ekonomi

Vi söker dig som:

Har minst 10 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
Har dokumenterad erfarenhet av UK moms, skatt och tull
Har arbetat som konsult och är van att snabbt sätta dig in i nya uppdrag
Är noggrann, självgående och har ett digitalt arbetssätt
Har förmåga att driva projekt och skapa effektiva rutiner

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 10 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du är trygg i din kompetens och inger förtroende samt har lätt för att snabbt sätta dig in i verksamheten och arbetar självständigt. Som person är du positiv, prestigelös, ansvarsfull och engagerad samt har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Fortsatt är du noggrann och är van att arbeta på ett strukturerat och ansvarstagande sätt samt har erfarenhet av UK moms, skatt och tull och att effektivisera processer. Här får du möjligheten att arbeta affärsnära på en arbetsplats med engagerade och nyfikna kollegor.

Uppdragets omfattning beräknas vara 40-60% men kan anpassas i samråd med kunden.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Flipr AB (org.nr 559346-6757), https://flipr.se

Jobbnummer
9516912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flipr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flipr AB: