Interim Business Controller till stort Telekombolag

2Complete AB / Administratörsjobb / Stockholm
2016-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Business Controller till stort Telekombolag" (publicerad 2016-12-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-12-16

Arbetsuppgifter
I rollen som Business Controller kommer du proaktivt arbeta som affärspartner till ledningsgruppen och projektledare inom divisionerna nätverk och IT. Du är ansvarig för övervakning av analyser och kostnader, projekt och nyckeltal mot mål och prognos. Du ger också riktlinjer för affärsidéer och projekt i samarbete med projektägare. Vidare kommer du att driva prognosprocessen i ditt ansvarsområde. Du gör finansiella riskanalyser och hanterar finansiella risker och frågor i affärsenheten. Som en del av din roll kommer du också att arbeta med förbättringar och effektivitetsarbete för att bidra till utvecklingen av analytiska modeller och verktyg.

Arbetets omfattning: Detta är ett interims uppdrag med start i januari - april.

Om företaget
Vår kund är ett Telekombolag

Profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Business Controller bör du ha en kandidatexamen i företagsekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet som Business Controller och har en stor förståelse för finansiella analyser och gärna kunskaper i ERP-system. Du har goda kunskaper i redovisning och rapportering samt lång erfarenhet av prognos och processarbete. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Meriterande med goda kunskaper i Excel och Power Point.

Personliga egenskaper: Vi söker dig som har en driven personlighet, är analytisk, noggrann, affärsfokuserad och initiativtagande.
Du är en doer med integritet och som vill vara med och påverka. Du är resultatorienterad och har en innovativ attityd. Du är en lagspelare med god kommunikativ förmåga och du har en förmåga att bygga starka relationer.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta.meek@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-28
Ange följande referens när du ansöker: 808
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Meek

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33, Stockholm

Jobbnummer
3218650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: