Intendent

Åmåls Kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls Kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Åmål

Intendent

Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för Åmåls kommuns förskoleverksamhet, grundskoleverksamhet och grundsärskola, gymnasieskola och gymnasiesärskola och arbetar resultatinriktat med ett sociokulturellt förhållningssätt med sin grund i ICDP - vägledande samspel. Läs mer om Åmål på www.amal.se

Barn- och utbildningsförvaltningen ska nu rekrytera en medarbetare för uppdrag som intendent.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning med tillträde 2013-08-01 alt efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2013-02-15

Dina arbetsuppgifter
Som intendent ingår du i barn- och utbildningsförvaltningens ledningsgrupp och är direkt underställd förvaltningschef. I ditt uppdrag ingår att utreda, planera, genomföra och följa upp delar av alt hela arbetsområden inom barn- och utbildningsförvaltningens verksamheter. Uppdraget präglas av samarbete med interna och externa samverkanspartners. Då uppdraget är helt nytt finns goda möjligheter till delaktighet och påverkan vad gäller att utforma det dagliga arbetet.

Ditt engagemang och dina insatser ska utgå från beprövad erfarenhet och kunskap och bygga på evidensbaserade teorier och metoder inom samhällsutveckling, folkhälsa och lärande. Dina personliga egenskaper visar att du är mycket strukturerad och ambitiös och att du har god kommunikativ förmåga så väl i tal som i skrift. Vidare ska din arbetsinsats präglas av din förmåga att vara innovativ, drivande och analytisk. Ditt intresse att bidra till verksamhetens utveckling är naturligtvis självklar.

Exempel på arbetsuppgifter
• Barn- och elevhälsoarbete inkl livskunskap; samordning
• Risk- och sårbarhetsarbete (RSA)
• Kontaktperson -samarbete med Karlstad universitet, Regionalt utvecklingscentrum (RUC), Region Värmland och Fyrbodal.
• Kompetensutveckling - planering och genomförande av konferenser, utbildningar etc.
• Samverkan m IT-enheten kring pedagogiska IT-lösningar
• Systematiskt kvalitetsarbete; t ex brandskydd, allergi mm - resurs till ledningsgrupp
• Mål- och resultatarbete; arbete m STRATSYS, enkäter mm - resurs till ledningsgrupp
• Jämställdhetsintegrering - samarbete m SKL (Sveriges kommuner och landsting)
• ICDP - Vägledande samspel - samordnare

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom förvaltningsdisciplinerna alt utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Goda datakunskaper

Meriterande är tidigare erfarenhet av och arbete med
• liknande uppdrag
• utvecklingsprojekt, planering och genomförande
• lösningsfokuserat arbete
• samtal och coachning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Information lämnas av
Förvaltningschef Catrin Eriksson, tfn 0532-173 43

Facklig kontakt
Skolledarna Kent Jönsson, tfn 0532 - 172 78

Så ansöker du
Fullständig ansökan inkl löneanspråk ska vara inkommen till:
Åmåls Kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
662 32 ÅMÅL
senast 2013-03-15.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
barn_o_utbildning@amal.se

Märk din ansökan "2013/11"

Rekryteringsansvariga har tagit ställning till i vilka medier annonsen ska införas och vi undanber oss kontakter med övriga annonseringskonsulter

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-15
Ansökan kan skickas till e-postadress: barn_o_utbildning@amal.se

Företag
Åmåls Kommun, barn- och utbildningsförvaltningen

Adress
Åmåls Kommun, barn- och utbildningsförvaltningen
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Stadshuset, Kungsgatan 26
Åmål

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0532-17000

Jobbnummer
1468464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls Kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls Kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen: