Integrationsprojektledare, Tjänsteutvecklingsenheten, Solna
Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Tjänsteutvecklingsenheten på Kundmötesavdelningen har ett samordnade ansvar för kundens hela upplevelse, ett strategiskt och i flera delar operativt ansvar för utveckling av digitala tjänster samt ansvar för Skatteverkets webbplats och närvaro i sociala medier. Sektionens uppdrag är inriktat på utveckling av öppna API:er och integrationer för att tillgängliggöra information. Sektionen ansvarar också för myndighetsövergripande e-samverkan och utveckling och drift av Mina meddelanden. Sektionen bygger nu upp ett integrationskompetenscenter (ICC) som ska tillhandahålla standardiserad information och integrationer, internt och externt, på ett enhetligt och återanvändbart sätt.
Publiceringsdatum2018-10-19Dina arbetsuppgifterSom integrationsprojektledare kommer du att tillhöra Skatteverkets integrationskompetenscenter (ICC) en organisation vars syfte är att tillhandahålla standardiserad information och integrationer, internt och externt, på ett enhetligt och återanvändbart sätt.
Rollen som integrationsprojektledare innebär ett övergripande ansvar för att samordna informationsutbyten mot såväl privata som offentliga aktörer. Du kommer att ansvara för kontinuiteten från beställning till leverans vilket bland annat omfattar att ha den första kontakten med producent/konsument av information, ta fram underlag för prioritering, planera informationsutbyten samt ansvara för att tjänstebeskrivningar och överenskommelser/avtal tas fram.
Eftersom Skatteverkets ICC befinner sig i en uppstartsfas kommer du att både driva och delta i utveckling av metoder och arbetssätt inom ditt ansvarsområde.
Du kommer att vara placerad på Kundmötesavdelningens tjänsteutvecklingsenhet.
Vi söker dig som
• har en utbildning inom juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• har aktuell och relevant erfarenhet av projektledning
• har förmågan att driva arbetet framåt självständigt och fatta beslut
• har en god samarbetsförmåga och trivs i en ledande roll
• har en god kommunikationsförmåga och förmågan att skapa förtroende internt och externt
• har kundfokus samt förmågan att bemöta olika typer av människor
• har ett intresse för teknik och digitaliseringen
Det är meriterande om du har erfarenhet av informationsutbytesfrågor
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Gullin, HR-Konsult 010-574 30 25
Kristina Liljemark, Sektionschef 010-5744992
Pablo Dias-Taguatinga, facklig kontaktperson ST 010-574 91 38
Per-Olof Karlsson, Facklig kontaktperson Saco 010-5768242
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 26
17154 SOLNA
KontorsadressSolna strandväg 26
Jobbnummer 4411601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.