Integrationshandledare

Ängelholms kommun, Individ och familjeomsorg / Personaltjänstemannajobb / Ängelholm
2015-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Integrationshandledare" (publicerad 2016-06-07) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Individ och familjeomsorg i Ängelholm

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne.

Ängelholms kommun befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede och från och med den 1 januari 2015 har vi en helt ny organisation - Sveriges första utvecklings- och serviceorganisation inom den kommunala sektorn. I den är medborgarnas behov utgångspunkten och i den pågår ett ständigt förbättringsarbete av den kommunala servicen. Strukturen bygger på tre huvuduppdrag och servicestöd. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se

Publiceringsdatum
2015-09-29

Arbetsuppgifter
Vår verksamhet växer och vi söker därför dig som vill arbeta som Integrationshandledare. Arbetet som Integrationshandledare innebär att du, med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande, handleder ungdomarna utifrån deras unika situation och därmed ger dem goda förutsättningar att bli integrerade, delaktiga och självständiga individer i samhället. Arbetsuppgifterna är varierande och du ansvarar bland annat för upprättande av genomförandeplaner, viss dokumentation samt alla i HVB boendet förekommande hushållsarbeten.

Kvalifikationer
Vem är du?
Som person är du intresserad av att möta, handleda och interagera med människor från alla kulturer. Vi söker dig med högskoleutbildning så som socionom, beteendevetare eller pedagog eller annan adekvat utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska, och det är meriterande om du har språkkunskaper i somali, arabiska eller dari. Du är positiv och har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv eller situation utan att ta över deras känslor. Du arbetar bra i team och har stor social kompetens och personlig mognad.

Då bilkörning ingår i tjänsten är körkort och körvana ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Schemalagd arbetstid, dag, kväll, helg och natt med sovande jour. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Platserna kommer att tillsättas löpande efter överenskommelse. Timvikarier, visstidsanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-05
Ange följande referens när du ansöker: A504624
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elna Nilsson, Arbetsledare 0431-46 94 89 elna.nilsson@engelholm.se
Jonas Landin, Arbetsledare 0431-46 94 81 jonas.landin@engelholm.se
Loella Tarpgaard, Arbetsledare 0431-46 94 79 loella.tarpgaard@engelholm.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel

Företag
Ängelholms kommun, Individ och familjeomsorg

Adress
Ängelholms kommun, Individ och familjeomsorg
Ängelholm
26280 Ängelholm

Kontorsadress
26280 Ängelholm

Jobbnummer
2454072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Individ och familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Individ och familjeomsorg: