Inköpssamordnare till Socialförvaltningen centrum
Göteborgs kommun / Företagsekonomjobb / Göteborg
2025-03-21
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
Publiceringsdatum2025-03-21ArbetsuppgifterVi söker nu en engagerad och kompetent inköpssamordnare till ekonomiavdelningen i Socialförvaltningen Centrum.
Du kommer vara en av förvaltningens två inköpssamordnare, och tillsammans är ni förvaltningens specialister i inköpsfrågor. Ni leder och stöttar förvaltningens verksamheter till hållbara och effektiva inköp.
Arbetet sker även i nära samarbete med inköpsadministratör, chefer och beställare.
Vår förvaltning utför många olika typer av inköp, du får en spännande arbetsmiljö och möjlighet att bidra till en verksamhet som befinner sig mitt i samhällsutvecklingen.
I arbetet ingår:
• Förnyade konkurrensutsättningar, direktupphandlingar och tjänsteinköp.
• Utveckla och implementera inköpsstrategier och policys.
• Arbeta med förbättringsarbete och Intern kontroll av inköpsprocessen.
• Granska och följa upp avtal med leverantörerna.
• Lokalt verksamhetsstöd (LVS) i Proceedo.
• Ansvara för utbildning inom inköpsprocessen.
• Stödja och leda förvaltningens inköpsnätverk.
• Genomföra uppdrag, analyser, utredningar, samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet.
• Driva utvecklingsarbete och leda projekt inom ditt område.
Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö med kompetenta och hjälpsamma kollegor där du har möjlighet att påverka och utvecklas.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller högskoleexamen i ekonomi, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser det även som krav att du har god kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal.
Att du har erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet ser vi också som ett krav.
Vi ser det som meriterande om du har god kännedom om inköpssystemet Proceedo. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänstområdet.
För att vara rätt person för jobbet behöver du vara analytisk, strukturerad och ha en god pedagogisk förmåga.
Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.
Du kan arbeta både självständig och tillsammans med andra. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt.
För att trivas i tjänsten behöver du även tycka att det är roligt med förändringsarbete. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.
Slutligen är du även kommunikativ och skicklig i både tal och skrift. Du är bekväm med att hantera många interna och externa kontakter och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C238189".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum
Kontakt Enhetschef
Sofia Landén
sofia.landen@socialcentrum.goteborg.se 031-3656270 Jobbnummer 9236786