Inköpssamordnare

Inspektionen för vård och omsorg / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

IVO avser att inrätta en inköpsfunktion vid ekonomienheten på avdelningen för verksamhetsstöd- och styrning och söker en inköpare/ upphandlare vilken ska arbeta med rådgivning, inköpsprocess och uppföljning av avtal. Ekonomienheten består idag av 8 personer och ansvarar för ekonomistyrning, verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, lokalförsörjning och intern service.

På IVO ansvarar varje avdelning för sina inköp, upphandlingar och avtal, men avdelningen för verksamhetstöd- och styrning har ett särskilt ansvar dels genom att merparten av de myndighetsövergripande behoven tillhandahålls av avdelningen, men också genom att avdelningen tillhandahåller myndighetens praktiska och juridiska stöd vid upphandling och för avtal. Myndigheten köper huvudsakligen tjänster.

På avdelningens rättsenhet finns en upphandlingsjurist vilken ansvarar för juridiskt stöd och på IT-enheten en leverantörs- och leveransansvarig för IT-avtal. Den nya funktionen förväntas samverka med dessa och samordna den enhetsövergripande inköpsgruppen som nu bildas

Publiceringsdatum
2015-02-26

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i att ge stöd till i första hand avdelningen, men även till andra avdelningar, och att utveckla inköps- och avtalsprocesser så att myndighetens anskaffningar kan genomföras på ett så enhetligt, kvalitativt, effektivt och affärsmässigt sätt som möjligt. Inköparen förväntas ta ett helhetsansvar för inköpsprocessen på en övergripande nivå, med fokus på behovsanalys, utformande av kravspecifikation samt avtalsförvaltning.

I arbetsuppgifterna ingår att:

• utföra och/eller ge råd och stöd till medarbetare vid direktupphandling och avrop,
• planera anskaffning av och upprätta underlag för i första hand avdelningens/ centrala avtal,
• bevaka och följa upp ingångna avtal (avtalsförvaltning),
• införa e-handel på bred front i myndigheten för de avtal där så är möjligt samt
• utveckla process och rutiner för inköp och upphandling, samt informera om dessa.

Kompetenser
Du ska ha:

• mycket god förmåga att formulera dig tydligt på svenska i såväl tal som skrift,
• goda kunskaper i Office- paketet,
• minst tre års erfarenhet av inköpsverksamhet innefattande behovsanalys, kravställning och avtalsförvaltning.
• minst ett års erfarenhet av att självständigt ha genomfört avrop och direktupphandling av tjänster inom offentlig verksamhet,
• tillräckliga kunskaper om LOU och avtalstolkning för uppdraget,
• högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning som kan bedömas som likvärdig.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, har en hög servicekänsla och ett professionellt bemötande. Vi lägger även vikt vid din förmåga att driva projekt och att motivera referensgrupper att arbeta aktivt och mot samma mål. Du har förmåga att förstå komplicerade språkliga underlag och du producerar egna dokument av hög kvalitet. Du planerar, analyserar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av e-handel, gärna i Visma Proceedo
• erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyget TendSign
• erfarenhet av att självständigt genomföra avrop genom förnyad konkurrensutsättning och/ eller andra upphandlingsförfaranden än direktupphandling pga lågt värde.
• erfarenhet av att leda arbete i projektform,
• Erfarenhet av att genomföra interna utbildningar inom inköps- och upphandlingsområdet samt
•  Erfarenhet av arbete med strategisk behovs- och inköpsanalys.

Information om tjänsten

Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med kompetenta medarbetare och kollegor arbeta för att IVO blir en modern myndighet som med bibehållen integritet bidrar till utvecklingen av vård och omsorg.  

Anställningen avser heltid och är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsteplacering är Stockholm.
Kontaktpersoner och övrig information

För frågor vänligen kontakta ekonomichef, Anna Hedström 010-788 56 90 alternativt HR-specialist Jörgen Johansson 010-788 54 87 som håller i denna rekrytering.

Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl, SACO, 010-788 52 57, Britta Unneby, Vårdförbundet, 010-788 53 70 och Maria Carneland, Fackförbundet ST, 010-788 54 06. Märk din ansökan med ref nr 2.6.1-7101/2015. Sista ansökningsdag är den 15 mars, 2015. Bifoga personligt brev och CV.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
Om IVO

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) är en myndighet som ansvarar för tillsyn av hälso- och sjukvården, dess personal och verksamheter inom socialtjänstområdet. Genom bland annat 2 500 inspektioner varje år granskar vi att den vård och omsorg som ges i Sverige är säker och av god kvalitet. IVO prövar även ansökningar om tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och LSS. IVO är en kunskapsorganisation. Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med många kontakter i en organisation i utveckling. IVO har idag omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. www.ivo.se .

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2183682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: