Inköpskoordinator till Byggmax
Magna AB / Kontorsjobb / Stockholm
2017-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpskoordinator till Byggmax" (publicerad 2017-03-09) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ administratör med sinne för ordning och struktur? Se hit!
Som inköpskoordinator hos Byggmax kommer du säkerställa att inköpsavdelningen levererar rätt kvalitet till resten av organisationen. Du kommer vara ett administrativt stöd i de förändringar som sker på inköpsavdelningen och arbeta med implementation av dem i olika system.
Arbetsuppgifter innefattar:
• Administration av nya butiker och artiklar
• Avtalshantering
• Prishantering (inköps- och försäljningspris)
• Deltagande i avdelning- och företagsgemensamma projekt
• Säkerställande av leveranskvalitet till interna kunder
Arbetets omfattning
Heltid, start så snart som möjligt.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månader provanställning. Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att anställningen sker direkt hos Byggmax.
Arbetet kommer utföras på Byggmax huvudkontor i Solna, T-Västra skogen.
Kundföretaget
Byggmax säljer byggvaror av hög kvalitet till ständigt låga priser. Vi har idag 126 butiker och koncernen hade 2016 en omsättning på 5,2 miljarder kronor. Vi har expanderat kraftigt i Sverige, Norge och Finland de senaste åren och har gått från ettrig uppstickare, till att nu vara en av Sveriges tre största byggmaterialkedjor. Ständiga förbättringar och löpande effektivisering har tillsammans med Byggmax förändringsbenägna företagskultur gjort bolaget till ett av branschens lönsammaste. Vi är en ung organisation med positiv framåtanda. Byggmax har förvärvat Buildor AB samt Skånska Byggvaror i slutet av 2015 respektive början av 2016.
Din profil
Kompetenskrav
Vi söker dig som är i början av din karriär. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en administrativ roll där du arbetat i affärssystem, med fördel inom retail. Meriterande om du arbetat i affärssystemet IFS innan och har goda kunskaper i databearbetning i Excel. Utöver detta är det meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola.
Då Byggmax är en nordisk byggvaruhandel ser vi att du besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Språkkunskaper i finska, norska och polska är ett plus.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som gärna jobbar självständigt. Vidare är du kommunikativt lagd och känner dig bekväm med att ge konstruktiv kritik till kollegor då tillfälle kräver det. Du trivs i en arbetsmiljö som kännetecknas av prestigelöshet, lagarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra, där även du förväntas bidra.
Är du den vi söker?
Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på
emma.henriksen@magna.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-03-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 7355
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Henriksen
emma.henriksen@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
Jobbnummer 3363843
Observera att sista ansökningsdag har passerat.