Inköpskoordinator
Maxkompetens Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du tillgänglig någorlunda omgående och vill arbeta i en administrativ roll som inköpskoordinator? Se hit! Nu söker vi på Maxkompetens dig som har en administrativ fallenhet och en god systemförståelse som vill arbeta hos vår kund som sitter i trevliga lokaler i City.
Publiceringsdatum2024-01-31ArbetsuppgifterI rollen som inköpskoordinator kommer du att vara administrativt ansvarig för avtalshanteringssystemet, inköpsprocessen och skapa ett hållbart och mer enhetligt arbetssätt för verksamheten kopplat till inköp. Målet med rollen är att bidra till en fungerande inköpsprocess i avtalshanteringssystemet och övergripande hantering av leverantörsavtal, investeringar och konsultavtal baserad på kundens riktlinjer och policys.
I rollen ingår arbetsuppgifter som:
• Vara med att bygga upp och påverka funktionen Inköp.
• Vara administrativt stöd till verksamheten.
• Granska, kontrollera och arkivera avtal.
• Stötta och ansvara för det administrativa inköpsarbetet.
• Effektivisera inköpsarbetet och göra de enklare för organisationen att göra rätt.
• Kontrollerar leverantörer och ansvarar för att allt är rätt i avtalshanteringssystemet.
• Arbetar med uppföljning av avtal som ett stöd till verksamheten.
ProfilFör denna roll söker vi dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, fallenhet för administration samt systemvana. Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en driftig och självgående person med initiativförmåga som trivs i att driva sitt eget arbete framåt. Det viktigaste är att du är kommunikativ och prestigelös i ditt sätt att vara samt har en vilja av att lära dig nya saker. Vi önskar även att du är analytiskt lagd med en förmåga att förstå helheten samt hitta lösningar framåt.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med mycket eget ansvar och möjlighet till hybridarbete. Det finns möjligheter att på sikt växa i företaget. Du kommer att ingå i ett inköpsteam och vår kund sitter i trevliga lokaler i City.
Övrig information
• Placeringsort: Stockholm City.
• Start: Omgående.
• Varaktighet: Som konsult de 6 första månaderna innan intern tillsvidareanställning hos vår kund.
• Arbetstid: Kontorstider med möjlighet till flex.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor kan du kontakta rekryteringsansvarig, Jonna Alm, på
jonna.alm@maxkompetens.se och 0735405950.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9341".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Maxkompetens Sverige AB (org.nr 556647-6957),
http://www.maxkompetens.se Kontakt Jonna Alm
jonna.alm@maxkompetens.se +46 73 540 59 50 Jobbnummer 8433207
Observera att sista ansökningsdag har passerat.