Inköpshandläggare
Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås Vi söker en kollega som vill lyfta inköpsprocessen i Borås Stad - vill du vara med på vår fort-satta resa?
Hos oss på Stadsledningskansliet, Koncerninköp, söker vi ständig förbättring och utveckling. Vi försöker se möjligheter och tänja på gränserna för att finna bästa affären för invånarna i Borås. Vår ambition är att skapa affärslösningar i toppklass för våra beställare samtidigt som vi stän-digt strävar mot att bli Sveriges bästa inköpsfunktion.
Inköpshandläggare är en del av länken mellan Koncerninköp och Borås Stads medarbetare samt leverantörer. Du kommer att arbeta mot flera olika beställare och vara involverad i allt från avrop på ramavtal till levererad vara.
Du är en del av inköpsservicen på Koncerninköp och arbetar med uppgifter inom logistik, e-handel och inköp. Du arbetar med stadens samvarudistribution, bland annat med att planera leveranser med hjälp av ruttoptimeringssystem samt vara Borås Stads beställare behjälplig vid fel som uppstår. Du arbetar också med Borås Stads egen e-handelsportal, Unit4 (Agresso), där vi publicerar varor från avtalade leverantörer och du involveras i planering av inköp, testning av nya leverantörer i Unit4 e-handel, fakturahantering och arbetet med leveranser. I tjänsten ingår att vara behjälplig med avtals- och sortimentsfrågor. Du utför också direktupphandlingar och är behjälplig med administrativa uppgifter i samband med detta.
Du kommer löpande ge utbildningar och service via telefon och epost och i ditt dagliga arbete utvecklar du kontinuerligt både ditt eget arbete samt avdelningens. För att trivas med tjänsten bör du känna dig bekväm i att styra ditt eget arbete, sätta egna mål och fungera stödjande för Borås Stads medarbetares frågeställningar och problem.
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område med företrädesvis ekonomi, logistik eller industriell ekonomi som bas. Alternativt att du har arbetslivserfarenhet eller utbildning som Borås Stad bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper och känner dig bekväm med användning av olika IT-system och du har goda kunskaper i Microsofts Excel och Word.
Du har ett stort intresse för inköpsprocessen och har ett helhetstänk vid kvalitetssäkring av Borås Stads inköp. För att lyckas i rollen ska du kunna arbeta långsiktigt, men du kan samtidigt hantera kortsiktiga lösningar. Du förstår vikten av att ge god service via supportfunktion och att ha ett gott samarbete med medarbetare, beställare och leverantörer. Det är av stor vikt att du har ett professionellt bemötande och har tålamod med dem som önskar hjälp.
Vi ser det som meriterande om du har arbetat med inköp, ekonomi och logistik, gärna inom offentlig verksamhet. Det är även meriterande att du har kunskaper i EFH-systemet Unit4, SFTI-standarder och har förståelse för grunderna i bokföring. Det är en fördel om du har kän-nedom om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har förmåga att samarbeta och skapa goda relationer och du är pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Intervjuer kommer att ske löpande from augusti.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-06-24ErsättningMånadslön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "031:2020:8".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borås kommun (org.nr 212000-1561)
Arbetsplats Borås Stad
Jobbnummer 5275012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.