Inköpschef med affärssinne
Arrow Sweden / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arrow Sweden i Stockholm Arrow Electronics
www.arrow.com (NYSE: ARW) is a global provider of products, services and solutions to industrial and commercial users of electronic components and computer products, with 2006 sales of $13.6 billion. Arrow is a Fortune 200 company with a global network consisting of 260 locations in 55 countries and territories. With over 70 years of industry expertise, Arrow Electronics is one of the world’s largest distributors of electronic components and computer products, and a leading provider of service to the electronics industry. Arrow Sweden currently has 300 employees with over 2000 Nordic customers.
Arrow Alliance söker en dynamisk inköpschef med utpräglat affärssinne
Arrow Alliance erbjuder mycket komplexa logistiklösningar för elektronikbranschen. Vi är mellanhanden mellan komponenttillverkare och de allra största elektronikproducenterna som t ex Ericsson och Hewlett Packard.
Som inköpschef i vår organisation får du enormt viktig affärsroll som den som balanserar beställning och lager mot våra försäljningsvolymer. Till din hjälp kommer du att ha ett team på åtta mycket kvalificerade inköpare, placerade i Sverige och Ungern, som du har fullt personalansvar för. Du kommer att till viss del själv att arbeta operativt med inköp men i första hand på strategisk nivå.
I tjänsten ingår ett stort ansvar för process- och affärsutveckling. Tillsammans med säljavdelning och kunder kommer du att ta fram nya logistiklösningar som du sedan har ansvar för att implementera i Arrows organisation.
Vem söker vi?
Om du är den vi söker har du antagligen minst 10 års erfarenhet av inköp/logistik. Vi tror att den vi söker i första hand finns inom elektronikbranschen eller kanske ännu hellre fordonsbranschen. Men det är viktigare med din kompetens och din person.
Du har förståelse för lagerhållning och framför allt är du van att hantera komplext inköpsarbete och har gärna erfarenhet av mycket precisa logistiklösningar. Du förstår att â€?just-in-timeâ€? betyder på timmen snarare än samma vecka…
Du har ett mycket väl utvecklat affärssinne med stor förståelse för säljprocessen och kan hantera den komplexa balansgången mellan att hålla en hög servicenivå till kunden och minimera lagerkostnader.
Du har haft ansvar för att utveckla team och motivera medarbetare. Du har internationell erfarenhet då du ska leda ett team i flera länder.
Som person är du framför allt öppen för förändring, i vår bransch ändras förutsättningarna timme för timme. Du måste vara väldigt flexibel samtidigt som du kan arbeta strukturerat på lång sikt.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en fantastiskt dynamisk och inspirerande arbetsplats i en internationell miljö. Vi erbjuder stort eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i en organisation som växer. Vi erbjuder konkurrenskraftig ersättning och ett bra förmånspaket.
Tjänsten är placerad i Kista, Stockholm. I tjänsten ingår ca 50 resdagar/år.
I den rekryteringen samarbetar vi med Kompetensslussen. För frågor kring tjänsten, ring Marcus Wileen eller Jenny Westman på 08-643 34 00. Ansökan sker via kompetensslussens hemsida:
www.kompetensslussen.se, klicka dig vidare till â€?aktuella tjänsterâ€?.
Publiceringsdatum2008-09-12Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 764
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@kompetensslussen.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktMarcus Wileen
FöretagArrow Sweden
AdressArrow Sweden
Kronborgsgränd 19
16494 KISTA
Jobbnummer 310632
Observera att sista ansökningsdag har passerat.