Inköpsassistent till Regionupphandling, Halmstad
Region Halland, Regionupphandling / Kontorsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Regionupphandling i Halmstad Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation, it och tele. Till Regionupphandling söker vi ny medarbetare till Halmstad. Regionupphandling består av 17 personer och är en gemensam resurs för upphandling. Region Halland köper varor och tjänster för ca 4 Mkr per år. Med strategisk och effektiv inköpsprocess uppnår vi bästa totalekonomi och bidrar till att nå Regionens vision - Halland bästa livsplatsen.
Då en av våra medarbetare ska gå i pension söker vi dig som vill bli vår nya kollega!
Publiceringsdatum2018-10-30ArbetsuppgifterI de dagliga arbetsuppgifterna ingår att lösa vårdens behov av inköpsstöd genom att via telefon och e-post ta emot inköpsuppdrag och:
• Hjälpa kunder hitta rätt leverantör, avtal och produkt
• Löpande lägga upp artiklar i inköpssystemet
• Genomföra beställningar till leverantör via inköpssystem.
• Fakturahantering
Arbetet sker i nära samarbete med upphandlare, materialkonsulent, registervård, logistik och beställare i vården. Arbetet innebär att vara ett kundstöd till vårdens verksamheter. Leverantörskontakter förekommer. Därutöver kan andra uppgifter förekomma inom avtalsvård och inför upphandling. Beställningar kommer att ske via beställningssystemet SESAM.
Region Halland har varuförsörjning i egen regi samt kommer att införa e-handel.
KvalifikationerDu har erfarenhet alternativt utbildning från operativt inköpsarbete. Vi ser gärna att du har vårdbakgrund och kännedom om vårdens produkter då det är en fördel för att bättre kunna bistå kunderna. Du är van att arbeta med Office paketet och har goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som skrift.
Du är serviceinriktad med stort kundfokus där du har god förmåga att skapa och behålla goda relationer. För att lyckas i ditt arbete krävs att du är metodisk och effektiv. Du har ett strukturerat sätt att arbeta och du eftersträvar ordning och reda. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och serviceanda.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att
ske löpande under rekryteringstiden.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-21
Ange följande referens när du ansöker: RGS 86/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Winbo
Madelene.Winbo@regionhalland.se 0705-17 96 30
FöretagRegion Halland, Regionupphandling
AdressRegion Halland, Regionupphandling
Box 517
30180 HALMSTAD
KontorsadressSödra vägen 9 HALMSTAD
Jobbnummer 4431038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.