Inköpsassistent till Ramirent AB, ledande inom maskinuthyrning!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du studerat en universitets- eller högskoleutbildning inriktat mot inköp? Har du ett intresse för inköpsprocesser och vill arbeta i ett spännande internationellt bolag? Då skall du se hit!

Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. De erbjuder ett brett produktsortiment som täcker de flesta behov inom bygg- och installationsverksamhet. Med deras breda utbud av maskiner och tjänster så är deras målsättning att vara den enda leverantören som kunden behöver. Ramirents kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB är en del av den finska Ramirentkoncernen som finns verksamma i tio länder.

Publiceringsdatum
2017-05-31

Om tjänsten
I rollen som inköpsassistent kommer du att ansvara för att stötta inköparna i arbetet med att aktivera leverantörer i Ramirents inköpssystem. Ihop med produktchefer och övriga inköpare kommer du att ansvara för att information/data från och anslutning av leverantörer sker enligt plan. Det innebär att du kommer att boka möten och kommunicera med leverantörer för att säkerställa att leverantörerna levererar enligt plan.

Vidare kommer du även att ansvara för den dagliga driften av systemet vilket innefattar underhålla systemet vid exempelvis uppdatering av nya priser likväl som att stötta användarna med nya användarkonton. Du kommer ha ett brett kontaktnät, där du kommer att samarbeta med och ansvara för kommunikation med leverantörer såväl som interna intressenter. Du kommer också att jobba mot Ramirents verksamhet i Danmark, vilket kommer att innebära någon tjänsteresa till Danmark.

Om dig
Du som har en högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot inköp (eller annat relevant område) där du har förståelse för inköpsprocesser, kommer att ha goda förutsättningar att axla den här rollen. Som person har du lätt för att sätta dig in i nya system där du även sedan tidigare har goda kunskaper inom Excel och övriga MS Office verktyg. Har du också erfarenhet utav att arbetat i inköpssystem, så som IBX, jCat eller Ariba, är detta positivt.

Du som har ett strukturerat och noggrant arbetssätt med förmågan att arbeta med flera projekt parallellt kommer att nå framgång i den här rollen! Du har vidare en god kommunikativ förmåga och då du kommer att arbeta i en internationell organisation så behärskar du det engelska såväl som svenska språket obehindrat i tal och skrift. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta och skapa god relation med andra samtidigt som du trivs i att arbeta i en självständig roll. Är du en driven och engagerad person som är hungrig på att lära dig mer och utvecklas inom inköpsområdet så är detta tjänsten för dig!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Inköpsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att pågå initialt fram till sista oktober, eventuellt kan det finnas möjlighet till förlängning för rätt person. Arbetstiderna är förlagda till vardagar kl 08.00-17.00. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3531228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: