Inköpsassistent sökes till IT-bolaget Portal
Brainpeople / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Vill du arbeta i ett framgångsrikt och dynamiskt IT-bolag?
Portal är en återförsäljare som förser företag och organisationer med IT-produkter, tillbehör och tjänster. Genom bolagets fem affärsområden kan de erbjuda sina kunder allt ifrån traditionell produktförsörjning och licenshantering till förädlad logistik och avancerade lösningar inom IT-infrastruktur med tillhörande tjänster. Bolaget har idag 95 anställda och omsatte omkring 500 miljoner 2007. Om Du intresserad av inköp, IT och söker nya utmaningar är detta ett perfekt tillfälle för Dig att försöka ta en plats bland seriens bästa lagspelare. För mer information gå in på
www.portal.seOm företaget: Portal ser sina medarbetare som kunniga, engagerade, nyfikna, flexibla, positiva, pålästa och innovativa. Men viktigast av allt är det människor som brinner för personliga möten och samtal. Med denna anda har de skapat ett fantastiskt lagarbete som har resulterat i en rad fina utmärkelser. Bland annat HP Preferred Partner of the Year 2005, årets Lenovopartner 2006, ett Gasellföretag av tidningen Dagens industri samt ett superföretag av tidningen veckans affärer.
Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på Portals inköpsavdelning som idag består av tre personer. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära daglig kontakt med bolagets leverantörer och därmed ansvara för att rätt leverantör väljs vid varje specifikt inköpstillfälle. I Dina arbetsuppgifter kommer det även att ingå en del administrativa uppgifter där Du främst kommer att arbeta i affärssystemet Navision. Att vara delaktig i uppföljningar av leverantörsavtal och prisförhandlingar ingår också i Dina arbetsuppgifter.
Arbetets omfattning: Start så snart det är möjligt. Du kommer att arbeta som konsult via Brainpeople under de första månaderna och därefter vid god prestation bli rekryterad till Portal.
Arbetstider: Heltid, 8:00- 17:00, med 60 minuters lunch.
Kompetenskrav: Vi ser gärna att Du har erfarenhet av inköp i någon form alternativ gått någon relevant utbildning. Ett krav däremot är att Du ska känna till bolagets produkter vilket innebär att Du ska vara insatt i vanligt förekommande IT- termer. Vidare har Du goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift samt är en van datoranvändare, har du dessutom arbetat i affärssystemet Navision ses det som meriterande.
Personliga egenskaper: Vi söker en glad teamplayer som är stresstålig och van att arbeta i högt tempo. Vidare är Du noggrann och ansvarsfull som person och är duktig på att ta egna initiativ. Eftersom Du kommer att ha frekvent kontakt med såväl viktiga leverantörer som kollegor internt gäller det att Du är utåtriktad har skinn på näsan samt duktig på att skapa bra och långvariga relationer.
Intresserad? Skicka in din ansökan till
hr_office@brainpeople.se bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Inköpsassistent till Portal".
Frågor besvaras av Maria Nordenhem på telefon 08- 440 80 67.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Publiceringsdatum2008-07-10Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid/Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-09
Ange följande referens när du ansöker: Inköpsassistent till Portal
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr_office@brainpeople.seFöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 268676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.