Inköpsassistent
Huvudkontor Grebbestad / Kontorsjobb / Tanum
2016-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent" (publicerad 2017-03-23) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Tanum,
Strömstad,
Munkedal,
Sotenäs,
Dals-Ed eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor Grebbestad i Tanum Swedemount Sportswear & Fashion AB som grundades år 1991 driver 12 butiker under namnet
Sportshopen i Västsverige. Sortimentet består av kläder och skor från ledande märkesleverantörer
inom Sport, Outdoor, Street & Fashion. Företaget har ca 250 anställda och omsätter drygt 550 MSEK.
Läs mer på
www.sportshopen.com och
www.swedemount.seBESKRIVNING
Sportshopen växer och vi söker nu en driven Inköpsassistent till vårt huvudkontor i Grebbestad.
I rollen ingår styrning och uppföljning av vårt sortiment inom Sport och Fashion vilket säljs via våra 12 butiker i Västsverige.
Inköps- och logistikavdelningen består idag av 11 medarbetare som tillsammans med övriga team effektivt planerar och förbereder för nästkommande säsong genom leverantörsmöten och kontinuerliga avstämningar av sortiment inom respektive butikssektion. Vi följer trender och skapar attraktiva kollektioner för våra aktiva kunder där hela familjen ingår.
HUVUDANSVAR
Inköpsassistenten skall enligt inköparnas instruktioner sortimentsplanera, orderlägga, prissätta samt ansvara för kontinuerlig sammanställning och uppföljning av nyckeltal.
Samt vara en del i genomförandet av målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller för inköpsavdelningen enligt affärsplan, budget och andra styrdokument.
Publiceringsdatum2016-07-15Arbetsuppgifter• administrera inköps- och sortimentsplanering
• administrera prissättning och prisjusteringar
• administrera leveransplanering
• registrera order inklusive artikelregistervård
• uppföljning och omfördelning av varor
• producera rapporter för sortimentsstyrning
• aktivt hantera pris och sortimentsfrågor
• aktivt bidra i leverantörsutveckling
• administrera och koordinera kampanjer och utskick till bolagets butiker
KvalifikationerExcel
Kunskaper inom Navision är ett plus
KörkortskravHögskoleutbildning, gärna med inriktning på inköp och logistik
VILLKOR
Tjänsten är heltid tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Kollektivavtal Unionens avtal för tjänstemän.
Tillträde enligt överenskommelse.
Urval kommer att ske löpande så registrera din ansökan redan idag.
För frågor om tjänsten kontakta:
Inköps/och Logistikchef Christer Berntsson telefon 0525-725053
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 2016/20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHuvudkontor Grebbestad
AdressHuvudkontor Grebbestad
Rörvik 1
45795 Grebbestad
KontorsadressRörvik 1
Jobbnummer 2957094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.