Inköpsassistent

Gudrun Sjödén / Kontorsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gudrun Sjödén i Ospecificerad arbetsort

Gudrun Sjödéns affärsidé är att tillverka färgstarka hemtextilier och kläder i naturmaterial, funktionella modeller, kombinerbara på kort och lång sikt, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund.
Gudrun Sjödén startades 1976 och har sitt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm. Idag sker försäljningen genom den globala webbshoppen i 34 länder, via katalog till kunder i 9 länder och via 11 egna butiker i Norden och Tyskland. Koncernen omsätter idag över 400 miljoner och har ca 180 medarbetare
Vi söker en Inköpsassistent  
till vårt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm
I din roll som inköpsassistent kommer du, i samarbete med inköparen, att jobba med Gudrun Sjödéns sortiment tillsammans med leverantörer och samarbetspartners inom tilldelade marknader.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bl.a. att assistera inköparen med att utifrån färdig kollektionsstrategi lägga ut och initiera framtagning av nya produkter hos leverantörerna, orderhantering, ansvara för att order i vårt affärssystem Harmoney uppdateras med korrekt leveransdatum, kunddatum, prisändringar etc., löpande dialog med designers, måttkonstruktör och designassistent för avstämning vid framtagningen av produkter. I rollen ingår även ta fram nödvändig statistik och övriga dokument till de strategiska dokumenten. Resor i tjänsten förekommer ca 1-2 gånger per år.
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har relevant utbildning i inköp och ekonomi med textilinriktning. Erfarenhet från arbete inom klädhandel är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska som engelska. Har du dessutom kunskaper i tyska så är det ett plus.
Som person är du driftig, utåtriktad och professionell. Du har mycket god samarbetsförmåga men kan även fungera självständigt med eget ansvar. Eftersom tjänsten är av administrativ karaktär ställs höga krav på god struktur och organisationsförmåga.
Låter detta intressant? Registrera din ansökan här nedan. Din ansökan vill vi ha senast 21 september 2010. Vi tar endast emot ansökningar som registrerats på hemsidan.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning (6 mån). Heltid (40 tim/vecka)
Tillträde: Snarast möjligt
ingen

Publiceringsdatum
2010-09-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Gudrun Sjödén

Adress
Gudrun Sjödén
Box 47 633
11794 Stockholm

Jobbnummer
725257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gudrun Sjödén

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gudrun Sjödén: