Inköpsansvarig till BCC AB
Poolia Malmö AB / Chefsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Malmö AB i Landskrona,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv,
Lomma eller i
hela Sverige Presentation
Poolia söker för rekrytering till BCC AB i Landskrona en driven och målinriktad Inköpsansvarig. Tjänsten är på heltid.
Vill du vara med på en spännande resa i ett uppskattat, väletablerat och växande företag? Vill du arbeta i en självständig roll med både nationella och internationella affärskontakter? BCC AB:s framgång beror på kunniga och engagerade medarbetare, marknadsledande produkter, positiv atmosfär och goda långsiktiga kundrelationer.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad och varierande roll som Inköpsansvarig med många kontakter både externt och internt.
I dina ansvarsområden ingår:
• Ansvara för ramavtal och uppbyggnaden av underleverantörsnätverk internationellt och i Sverige
• Ansvara för att vi har rätt avtalsvillkor och prisbild mot leverantörerna
• Ansvara för det dagliga inköpsarbetet mot flera leverantörer, till stor del ERP-baserat (MPS/CRM)
- Analysera behov
- Offertförfrågningar
- Skapa inköpsorder
- Kontroll på orderbekräftelser och lägga in i system
- Analysera förväntade inleveranser och agera vid konflikter
- Uppföljning leveranstid/kvalitet
- Kvalitetsansvarig (för de tillverkade produkterna/artiklarna)
- Sköta reklamationer mot leverantörer
• Utveckla processer och rutiner inom inköpsområdet
Tjänsten ger möjlighet att på sikt även hantera projektinköp och deltaga i andra projekt inom inköpsområdet.
Du rapporterar till Produktionschef/Supply Chain Manager.
Utbildning/erfarenhet
Du har troligen KY-/YH-utbildning eller utbildning från universitet/högskola inom teknik, inköp, supply chain management eller ekonomi.
Du har troligen 3-5 års erfarenhet inköpsarbete i en internationell miljö. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av tillverkande bolag. Du har en god teknisk förståelse. Om du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköp och/eller att hantera projektinköp är det meriterande.
Tjänsten kräver flytande svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska och i tal och skrift.
Du har minst normalgoda kunskaper i Office-paketet. Tidigare erfarenhet av Pyramid är värdefullt.
För att vara framgångsrik som Teknisk inköpare tror vi att du är:
• Driven och målmedveten
• Affärsorienterad
• Självgående och ansvarstagande
• Kommunikativ och samarbetsinriktad
• Strukturerad och noggrann
• Flexibel och prestigelös
Företagsbeskrivning
BCC är ett internationellt världsledande företag som levererar all utrustning och know-how inom fröproduktion, täckrots- samt sticklingsproduktion. BCC grundades 1987 med huvudkontor i Landskrona.
Bolaget har ca 36 anställda och omsätter ca 105 MSEK.
Vi på BCC förstår de särskilda behov som uppkommer hos våra kunder. För att möta dessa på bästa sätt har vi utvecklat en mycket flexibel produktportfölj med utrustning som kundanpassas utifrån specifika behov. I och med vår världsomspännande verksamhet har vi tagit fram kompletta koncept för olika arter och klimatförhållanden. En viktig del i detta arbete är förutom utrustningen, överföringen av både biologiskt och tekniskt kunnande.
Läs mer på
www.bccab.com. Vår kunds hemsida
http://bccab.com/ Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-02-15ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-12
Ange följande referens när du ansöker: 45796
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Bjursten 073-944 54 60
FöretagPoolia Malmö AB
AdressPoolia Malmö AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 Malmö
KontorsadressGustav Adolfs Torg 12
Jobbnummer 3321467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.