Inköpsansvarig med kundservice till Lemo

Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ta chansen att få en nyckelroll i familjärt framgångsbolag!

Publiceringsdatum
2012-01-07

Företaget
Lemo är erkänd som ledande i design och tillverkning av kundanpassade precisionsförbindningslösningar. Deras högkvalitativa push-pull kontaktdon finns inom en bred palett av utmanande applikationer och miljöer - bland annat inom medicinteknik, industri kontroll, mät & test, audio & video samt telekommunikation. Lemo är ett internationellt bolag som förser 100 000 kunder i över 80 länder med sina produkter. Sverigekontoret är beläget i Sundbyberg i ljusa och fräscha lokaler. Läs gärna mer på www.lemo.se.

Om jobbet
Lemo söker nu en inköpsansvarig som även kommer att arbeta med viss kundsupport. Tjänsten fyller en central funktion inom företaget och du kommer att arbeta nära kollegor inom lager och försäljning. I arbetsuppgifterna ingår främst:

• Leveransbevakning
• Inköp och inköpsplanering
• Inventering och lagerplanering
• Orderhantering
• Avstämningar och service mot kund via telefon, e-post och fax
• Interna avstämningar samt rapportering
• Statistik och myndighetsrapportering

Möjligheter
På Lemo blir du en del av en sammansvetsad och dynamisk organisation med kompetenta och sociala medarbetare. Tjänsten innebär stor frihet under ansvar och du får själv möjligheten att påverka innehållet och utvecklingen av din roll.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en analytisk och strukturerad person som är orädd och kan fatta egna beslut. Det är mycket viktigt att du är serviceminded, kommunikativ samt har god social kompetens då tjänsten genomgående kräver interna och externa kontakter. Då bolaget är litet ser vi gärna att du är innovativ och proaktiv samt trivs med att driva egna projekt.

Kompetenser
Vi ser att du har erfarenhet från att arbeta som inköpare alternativt inköpsassistent med förståelse för inköpsplanering. Du har goda datakunskaper, främst i Excel, samt erfarenhet av något större affärssystem, exempelvis SAP eller Lawson. Om du har erfarenhet av kundtjänstarbete eller annat serviceyrke är detta meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och eftersom du kommer att ha mycket kontakt med det schweiziska moderbolaget krävs det även mycket goda kunskaper i engelska. Talar du franska är detta ett stort plus.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flextid. Du kommer till en början att vara anställd som konsult via Hero för att vid god arbetsprestation rekryteras av Lemo.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=166

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860 alternativt via e-post viktoria.berg@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1122319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: