Inköps- och ekonomiassistent till Consilium SAL Navigation AB

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker för rekrytering till vår spännande kund en inköps- och ekonomiassistent. Ta möjligheten att söka denna spännande och utvecklande tjänst på ett företag med unika produkter.

Företaget
Consilium SAL Navigation AB är ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och navigationssystem inom den marina branschen. Företaget har verksamhet i 27 länder runt om i världen och nästan 90 procent av försäljningen ligger utanför Sverige.
Consilium har i dagsläget kontor i Nacka men kommer i september flytta till nyrenoverade trevliga lokaler i Västberga där lager även kommer att finnas. På kontoret arbetar idag 20 personer och du kommer arbeta i ett öppet landskap med många härliga kollegor.

Tjänsten
I den här rollen arbetar du brett med både inköp och ekonomi och rapporterar till företagets Customer Support Manager. Du har många kontaktytor - både internt på kontoret, med andra kontor inom bolaget samt leverantörer och samarbetspartners.
Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter sex månader övergå till fast anställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2019-04-16

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköps- och ekonomiassistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:

Inköp:

* Göra beställningar för att fylla på korrekt lagernivå
* Se till att produkter ligger rätt i pris i affärssystemet
* Inköpsadministration
* Delta i prognosmöten med säljteamet
* Bygga långsiktiga affärsrelationer med leverantörer
* Genomföra inköpsuppdrag i olika utvecklingsprojekt

Ekonomi:

* Kund- och leverantörsreskontra
* Löpande bokföring
* Månadsrapportering till ledning
* Avstämning och kontroll av balanskonton
* Bankgarantiadministration


Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

* Ekonomiutbildning eller motsvarande
* Tidigare erfarenhet av inköp, gärna i en internationell och teknisk miljö
* Tidigare erfarenhet av redovisning och betalningsrutiner
* Erfarenhet av förhandlingar
* Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Goda systemkunskaper - erfarenhet av Ocra är meriterande
* Goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet

Dina personliga egenskaper
Du trivs i en internationell miljö och är duktig på att bygga långsiktiga affärsrelationer. Som person är du social, flexibel och trivs att samarbeta med andra. Du är ambitiös, noggrann, resultatorienterad och drivs av att arbeta mot uppsatta mål.

Anställningstyp/arbetstider
Konsultuppdrag via Placera Personal de första 6 månaderna med ambitionen om att gå över i en anställning hos kundföretaget
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Mån-Fre 8-17 med flextid
Placering: Nacka fram till september och därefter Västberga

Intresserad av tjänsten?
Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: inköp, inköpsassistent, ekonomi, ekonomiassistent, teknik, internationell, västberga

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen 076-536 27 16

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4736089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: