Inköpare till GKN Aerospace
Adecco Sweden AB / Skogsbrukarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla skogsbrukarjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Trivs du med att planera flöden och se till att kedjan mellan leverantör och kunder flyter på? Har du tidigare arbetat inom industrin och vill ha en utmanande tjänst i ett globalt bolag? Då ska du söka tjänsten som operativ inköpare på GKN Aerospace Sweden AB.
Under ett pågående projekt behöver avdelningen förstärka med 2 personer. Som operativ inköpare kommer du ha en varierad roll, där du dagligen ansvarar för att självständigt och i samarbete med andra leda upphandling av allt från tjänsteinköp till förnödenheter eller inköp till engineering organisationen. Du kommer jobba tillsammans med övriga 6 inköpare på avdelningen och sköta orderläggning, samt säkerställa att produkter och tjänster levereras i rätt tid och till rätt kvalitet. I arbetet ingår också att behålla och utveckla leverantörsrelationer, samt inom vissa områden jobba med att optimera lagernivåer, beställningspunkter och ledtider. Med detta följer administrativa uppgifter kopplat till fakturor, godsmottag och leverantörsinformation.
Arbetstiderna är på heltid mån-fre kl 7.12-15.42 med flextid.
Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med operativt inköp under några år inom en större organisation, och med fördel inom industrin. Viktigt är att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du är självgående och är van att prata med leverantörer och hantera exempelvis rekvisitioner.
Då arbetet innebär frekventa kontakter med internkunder och leverantörer ser vi att du har en god förmåga till samarbete, relationsbyggande och en serviceinriktad inställning. Om du har erfarenhet av inköpsarbete i SAP R3 ses det som mycket meriterande.
Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om anställningen
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget löper fram till årsskiftet med möjlig förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsterna ska tillträdas så snart som möjligt. Ansökningar kommer därför att behandlas löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Isak Ahlvik via 0736847762.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Operativ inköpare, Trollhättan, Adecco, SAP, inköp,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid
Publiceringsdatum2018-08-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-15
Ange följande referens när du ansöker: ref-27134
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsak Ahlvik
isak.ahlvik@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN
KontorsadressStorgatan 50, vån 2
Jobbnummer 4280119
Observera att sista ansökningsdag har passerat.