Inköpare till företag i möbelriket

Codeq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sävsjö
2016-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till företag i möbelriket" (publicerad 2016-07-08) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sävsjö, Vetlanda, Nässjö, Eksjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Codeq AB i Sävsjö, Vetlanda, Nässjö, Eksjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Svensson & Linnér AB, etablerat 1914, är en av Sveriges mest välrenommerade underleverantörer med formpressat faner och massivt trä som specialitet. I Rörvik, vilket ligger i det Smålandska Möbelriket, har vi gjort oss kända för att kunna leverera lösningar av hög kvalité, formgivna av välkända designers. Vi arbetar med många typer av material t ex fanér, massiv trä, laminat, folier, aluminium, mdf, plywood och plast. Produkterna kan vara t ex möbler, inredningar, väggpaneler samt komponenter till bilar, husvagnar, kök, bad och båtar. Tillverkningen sker i de två egna fabrikslokalerna med en totalyta av ca 8 400 kvm. Tillsammans med ledande kunder utvecklar vi moderna och funktionella lösningar för att möta dagens och framtidens utmaningar inom respektive bransch.
Idag är vi totalt 38 anställda som har bidragit till att utvecklingen och tillväxten har de senaste åren varit särskild gynnsam och omsättningen för 2015 hamnade på ca 45 MSEK.

Som Inköpare på Svensson & Linnér får du arbeta i ett branschledande underleverantörsföretag där professionellt inköpsarbete har stor påverkan i verksamheten och för lönsamheten. Du rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Operativt inköpsarbete och kontinuerliga kontakter med svenska och utländska leverantörer.
• Uppdatera affärssystem.
• Hantera och förebygga avvikelser i inköpsarbetet.
• Utveckla inköpsarbete och samarbete med leverantörer.
• Inköp och kvalitetskontroller.  
• Koordinera och delta i arbetsuppgifter som ingår i företagets kvalitetsarbete.

Vi vill att du som söker har kompetens motsvarande eftergymnasial utbildning och minst tre års erfarenhet av operativt inköpsarbete. Du har god vana i användande av affärssystem och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenheter från kvalitetsarbete är en stor fördel i jobbet och kan du dessutom krydda CV:n med kunskaper om trä är det meriterande.

Som person vill vi att du har hög social kompetens med bra förmåga att hantera interna och externa relationer på ett professionellt och affärsmässigt sätt. Du är en duktig problemlösare och drivs av ständiga förbättringar, med ett arbetssätt präglat av flexibilitet, engagemang och integritet.

Arbetstider: Dagtid

Placeringsort: Rörvik

Anställningsform: Heltid, tillsvidare.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansökan: Löpande urval tillämpas och du söker tjänsten senast 29 maj direkt på  www.codeq.se under rubricerad tjänst. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Information: Sören Holmlind, 0515 - 128 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-04-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Codeq AB

Adress
Codeq AB
Storgatan 47
56730 Vaggeryd

Kontorsadress
Storgatan 47

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2799685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Codeq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Codeq AB: