Inköpare Preemraff, Göteborg
Preem AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Preem AB i Göteborg,
Trollhättan,
Lysekil,
Skövde,
Tranås eller i
hela Sverige Är du en driven och kommunikativ inköpare med några års erfarenhet? Drivs du av att leda och slutföra affärsprocesser? Att få vara delaktig i processen från anbudsförfrågan till avtal? Då har vi rollen för dig!
Jobba för framtiden redan idag
I dina arbetsuppgifter ingår det att:
Upphandla tjänster, entreprenader och material inom ditt område.
Etablera hållbara interna och externa relationer.
Tillsammans med berörda verksamhetsföreträdare hantera anbudsförfarande, för att uppnå den för företaget totalekonomiskt bästa lösningen samt upprätta avtal/beställning enligt givna mallar.
Inom ditt område utföra leverantörsbedömningar, som stödjer företagets strategier samt ansvara för leverantörsbasen.
Delta i tvärfunktionella arbetsgrupper och därmed genom kontinuerligt arbete och ansvar säkerställa ändamålsenlig leverantörsbas som möter företagets längre såsom kortare behov.
Informera och samverka med berörda verksamhetsrepresentanter.
Mäta och följa upp mätetal för produktområdet, samt prioritera uppgifter så att de möter övergripande mål.
Omvärldsbevakning inom egna produktområdet, så som marknads- och produktkännedom samt utveckling inom området.
Du blir en viktig del av Preem - en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer - från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering Preemraff Göteborg. Resor mellan våra två raffinaderier i Göteborg och Lysekil är vanligt förekommande. Du kommer vara en utav 10 inköpare där samarbete är en viktig del av vardagen.
Har du den här bakgrunden?
Du som söker bör ha en universitets- eller högskoleutbildning. Lämplig inriktning kan vara inom ekonomi, inköp, teknik eller juridik.
Vi vill att du som söker tjänsten har erfarenhet av inköpsarbete, upphandling av tjänster och har god förhandlingsvana. Om du har erfarenhet av petrokemi/processindustri eller inom facility området är detta meriterande. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Då vi arbetar i flera olika datasystem bör du ha vana att arbeta i PC miljö med samtliga Office program.
Är det här du?
Vi ser att du som person har mycket god samarbetsförmåga. Har förmåga att skapa goda kontakter och kommunicerar på ett professionellt och tydligt sätt. Du har hög moral och affärsetiskt tänkande, och vill alltid hitta den bästa lösningen för Preem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ta reda på mer!
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Madelene Ekvall, Inköpschef Preemraff på tel: 010-450 42 23.
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 8:e april 2018. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Facklig kontaktperson:
https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersonerVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-03-20ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Ekvall +46 10 450 42 23
FöretagPREEM AB
AdressPREEM AB
Hamreviksvägen 1
45392 Lysekil
KontorsadressHamreviksvägen 1
Jobbnummer 4032934
Observera att sista ansökningsdag har passerat.