Inköpare på deltid

Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker en erfaren och teknisk inköpare på halvtid för att stärka vår kunds team.
Söker du en roll där du får axla eget ansvar, arbeta lösningsorienterat tillsammans med både sälj- och ekonomifunktionen och ha daglig leverantörskontakt? Då kan det här vara rollen för dig!
Om rollen
Vi söker nu en produktansvarig inköpare. Du kommer arbeta nära de flesta av vår kunds funktioner samt även marknad. Rollen innebär även regelbundna leverantörsmöten. Du ansvarar för att bygga och vid behålla en god relation till både leverantörer och kunder. Tillsammans med sälj- och ekonomifunktionen kommer du att lägga prognoser och ha full kontroll på lagerstatus.
Exempel på arbetsuppgifter är
Orderhantering och leveransbevakning
Priskontroll och fakturahantering
Prognos och analys
Vara med i leverantörförhandlingar och ha hand om leverantörskontakten och övriga externa samarbeten.
Optimera inköpspriser och leverantörsavtal
Underhåll av produktsortiment, information och artikeldata.

Om dig
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial inköpsutbildning alternativt yrkeserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som person ser vi gärna att du är prestigelös, positiv och kommunikativ. Du kommer ha mycket kontakter i rollen och vi ser gärna att du är en social och utåtriktad person som tycker om att bidra och skapa en gemenskap på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, driven och kan arbeta självständigt. För att lyckas i rollen långsiktigt tror vi även att du är noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och är en engagerad medarbetare som gillar att ta ansvar. Vidare är du initiativtagande, lösningsorienterad och har en god system- och datakunskap.

Publiceringsdatum
2024-04-15

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning i inköp, logistik och/eller supply chain
Flytande i svenska och engelska
System- och datavan

Arbetstider, tillträde och omfattning
Arbetstiderna är deltid måndag till fredag med kontorstider. Start är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Detta är ett konsultuppdrag med mycket goda chanser att bli överrekryterad av kund.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig johan.iggbom@hero.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
"We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Johan Iggbom
johan.iggbom@hero.se
0701544361

Jobbnummer
8611195

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: