Inköpare med erfarenhet av offentlig upphandling till fastighets

Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Serviceavdelningen består av fastighetsenheten som förvaltar riksdagens kulturhistoriskt värdefulla fastigheter och ansvarar för drift och underhåll, totala ombyggnadsprojekt samt lokalplanering, säkerhetsenheten som ansvarar för den personella och tekniska säkerheten i riksdagens hus samt enheten intern service som ansvarar för den interna servicen till riksdagens ledamöter, partikanslier och tjänstemän.

Publiceringsdatum
2014-11-05

Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för inköp av entreprenader, varor och tjänster enligt reglerna för offentlig upphandling till hela serviceavdelningen men i huvudsak till fastighetsenheten. Enheten köper främst konsulttjänster inom teknik och arkitektur, byggentreprenader samt drifttjänster.

Du kommer också att ansvara för hantering och administration av serviceavdelningens avtal. Även stöd och samordning mot övriga verksamheter ingår samt att vara behjälplig vid upphandlingar i enlighet med Riksdagsförvaltningens riktlinjer. Vidare ingår stöd vid framtagande av nya ramavtal, avropa på befintliga ramavtal, genomföra förnyad konkurrensutsättning inom ramavtal samt direktupphandling i de fall ramavtal inte finns.

I ditt arbete kommer du att samverka med personer från förvaltningens olika verksamheter såväl som med externa kontakter.

Kvalifikationer
• Erfarenhet från inköp av entreprenader, konsulter och tjänster inom fastighetsbranschen.
• Erfarenhet av och goda kunskaper i offentlig upphandling (LOU).
• Gymnasieutbildning som är relevant för anställningen.
• Goda kunskaper i Officepaketet samt har lätt för att arbeta i olika administrativa it-system.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att upprätta avtal, har praktisk erfarenhet från arbete med elektroniskt upphandlingsverktyg samt kunskap om fastighetsförvaltning och byggprojekt.

Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Dessutom har du mycket god administrativ förmåga, är analytisk och har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du måste vara svensk medborgare eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-26
Ange följande referens när du ansöker: 773-2014/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arne Holmqvist, Fastighetsförvaltare 08-786 59 87

Facklig kontakt
Fanny Labory, Saco 08-786 40 00
Peter Moback, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012

Jobbnummer
2056179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Fastighetsenheten: