Inköpare

Arvika kommun, Kommunledningsstab / Inköpar- och marknadsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstab i Arvika

Inköp är organiserat inom Ekonomi, som ingår i Arvika kommuns Kommunledningsstab. Inköpsfunktionen genomför samtliga upphandlingar både för kommunen och de kommunala bolagen. Vi använder upphandlingsverktyget TendSign och genomför samtliga upphandlingar elektroniskt. Inköp är en arbetsgrupp på tre personer som har ett mycket nära samarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö, ett öppet arbetsklimat, ett utvecklande arbetssätt med varierade arbetsuppgifter, olika ansvarsområden och olika intressen.

Publiceringsdatum
2013-08-29

Arbetsuppgifter
I uppdraget som inköpare ingår bland annat att planera och att genomföra olika typer av upphandlingar genom hela upphandlingsprocessen. I regel innefattar detta behovsanalys, marknadsanalys, upphandlingsstrategi, upphandlingsarbete och avtalsuppföljning inom alla kommunala verksamheter och för våra kommunala bolag. Vid samtliga upphandlingar förväntas du agera som projektledare och hålla samman hela processen. Du kommer att arbeta som internkonsult och ge råd och stöd i upphandlings-, inköps- och avtalsfrågor samt medverka vid informations- och utbildningstillfällen. Du skall även se till att verksamheterna följer lagar, regler och förordningar inom upphandlings- och inköpsområdet. Du kommer bla att arbeta med upphandling av olika fordon och transporttjänster. Därför ser vi gärna att du har erfarenhet eller är intresserad av dessa områden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning (ex KY, YH) inom ekonomi, teknik, upphandling/inköp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är en merit om du är certifierad eller diplomerad inköpare genom SILF eller liknande och det är viktigt du har fallenhet och ett stort intresse för att göra affärer. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat som inköpare och har erfarenhet av beställningssystem. Du ska vidare ha en mycket god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt i alla sammanhang. För att lyckas i ditt arbete och bli framgångsrik i dina projekt krävs att du har ett strukturerat sätt att arbeta, är analytisk, har en pedagogisk förmåga och kan hantera flera projekt samtidigt. Du skall också ha lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-30
Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Ange följande referens när du ansöker: A347624
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mirja Saarväli, Inköpschef 0570-828 29

Facklig kontakt
Vision 0570-817 42

Företag
Arvika kommun, Kommunledningsstab

Adress
Arvika kommun, Kommunledningsstab
personalfunktionen
67181 Arvika

Jobbnummer
1639101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Kommunledningsstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstab: