Inköpare
Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen i Malmö,
Helsingborg eller i
hela Sverige Vid Polismyndigheten i Skåne ledigförklaras
en tidsbegränsad anställning som assistent med funktion som inköpare med tjänstgöring vid Länspolismästarens stab, ekonomistöd, inköpsenheten.
Ekonomistöd består av löneenhet, inköpsenhet och en redovisningsenhet med kassa- och resetjänst. Inköpsenheten består av en beklädnad- och vapenenhet samt en enhet för övriga inköp och avtal. Varje medarbetare ska ha ett eget ansvarsområde, men även kunna avlasta sina kolleger.
Publiceringsdatum2009-03-20Dina arbetsuppgifterSom inköpare kommer du att beställa varor och tjänster, bland annat med inriktning på IT-utrustning (hårdvara), avropa från ramavtal, direktupphandla och undersöka inköpsbehov i hela myndigheten. Andra arbetsuppgifter är att upprätta kravspecifikationer, utvärderingsprinciper och utvärderingskriterier. Arbetsuppgifterna inkluderar också att ge råd till användare, hantera reklamationer och fakturor, följa upp inköp och avtalstrohet vid myndigheten samt avtalshantering. Planering och upplägg av utbildningar/information och att fungera som instruktör/föreläsare kan också bli aktuellt.
KvalifikationerDu ska ha inköpsutbildning eller erfarenhet av inköpsarbete. God PC-vana och kunskap i Windows, Word samt Excel. Vidare måste du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God förmåga till initiativtagande samt god förmåga avseende planering och ansvarskännande. Arbetet kräver förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Det är också viktigt att kunna arbeta målinriktat och ha förmåga att nå uppsatta mål. Det är viktigt att du har hög arbetskapacitet och är stresstålig. Arbetet innebär bred samverkan med representanter både i myndigheten och utanför, till exempel PVIT, varför social kompetens och förmåga att skapa kontakter är viktigt.
Meriterande
Erfarenhet från arbete med IT är meriterande. Det är meriterande om du har kännedom om polismyndighetens organisation.
Kunskap i Lagen om offentlig upphandling, Köplagen och Avtalslagen.
Övrig informationÖnskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta teamledare Malin Löfström, tfn 040-20 10 24.
Facklig företrädare: OFR/S: Frank Schröder, tfn. 040-20 11 36, SEKO: Carina Stenberg Lanevi 040-20 11 35, JUSEK: Rolf-Åke Pettersson tfn 040-20 17 03, OFR/P: Stefan Olsson, tfn 040-20 11 25.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Efter överenskommelse
TillträdeEfter överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-09
Välkommen med din ansökan! Personligt brev och cv (ej betygskopior) ska vara inkommet
till Polismyndigheten i Skåne, Personalstöd, 205 90 Malmö, senast den 9 april 2009.
Ange följande referens när du ansöker: AA-713-10715/09.
KontaktStaffan Hansson, bitr. personalchef 040-201705
Jan Jönsson (ang. intag polisutb.)
Jeanette Fröberg 040-201034,
jeanette.froberg@polisen.seMalin Jönsson, personalstöd 040-201039
FöretagPolismyndigheten i Skåne, Personalsektionen
AdressPolismyndigheten i Skåne, Personalsektionen
20590 MALMÖ
KontorsadressPorslinsgatan 6
KontaktuppgifterTelefonnummer: 040-201000
Faxnummer: 040-201625
Jobbnummer 421680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.