Inköpare

JobBusters AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2024-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare" (publicerad 2024-04-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-30

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Inköpare till vår kund som är ett statligt affärsverk!

I det här uppdraget kommer du att driva hela upphandlingsprocessen där behovsanalys och upphandlingsstrategi är framtagen och ditt ansvar blir att verkställa upphandlingen utifrån detta. Du kommer behöva ta fram och annonsera förfrågningsunderlag och utvärderingsmodell, stötta verksamheten i utvärderingen samt anbudsgenomgångar, förhandlingar och till slut få till tilldelning och avtal. Det kan även bli aktuellt att vara med vid implementering av leverantör. Arbetet präglas av tät dialog med beställaren, samt flertalet interna och externa kontaktytor där det är A och O att följa en redan bestämd tidsplan då skarp deadline finns.

Som inköpare hos vår kund kan du också komma att vara delaktig i att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/ inköpsprocessen i tätt samarbete med sina medarbetare och beställare. Du kan också komma att vara delaktig i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.

Om företaget
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

Kvalifikationer
• Du har minst 5 års erfarenhet som Inköpare inom offentlig upphandling under LOU eller LUF.
• Du har genomfört minst 3 större projekt/upphandlingar.
• Du har drivit minst 2 ramavtalsupphandlingar för konsultbehov inom offentlig verksamhet.
• Du har genomfört minst 1 internationell upphandling.
• Du har mycket goda kunskaper i Word och Excel.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att upphandla/avropa IT-konsulter.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i uppdraget som Inköpare hos vår kund är det viktigt att du är bra på att etablera relationer, samarbeta med många olika kontaktytor och har lätt för att skapa förtroende. Vidare är det viktigt att du kan arbeta självständigt, är mål- och resultatorienterad och tar egna initiativ. Som Inköpare hos vår kund behöver du också besitta strategisk och analytisk förmåga för att kunna förstå och tolka olika behov och krav, samt skapa och bibehålla struktur i sitt arbetssätt.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Ersättning
By agreement.

Tillträde och ansökan
Uppdraget beräknas ha en omfattning på ca 30 tim/vecka, kontorstider. Vår kund önskar start i mars och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 28-feb-2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med kontor i Sundbyberg. Distansarbete är möjligt på 50%.

Innan påbörjat uppdrag måste du genomgå och bli godkänt i en säkerhetsprövning, handläggningstid 4-10 veckor. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Ansökningar mottagna innan 2024-01-31 kommer hanteras i ett första urval.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5671".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters

Kontakt
My Johansson
my.johansson@jobbusters.se
+46 73 713 82 13

Jobbnummer
8430717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: